Zdrowy styl życia

W 3 minuty przekonam Cię do ograniczenia cukru i słodyczy

Zauważyłam, że lubicie czytać wpisy związane z cukrem i słodyczami. Jednak tak jak myślałam, gorzej jest z praktyką. Chęć na słodkie powraca, motywacji ni ma i sięgasz po kolejną słodycz. A ja dziś chciałabym Cię trochę zmotywować do podjęcia tej walki. Nie musisz całkowicie odstawiać cukru, bo wiem, że jest ciężko. Ale zdecydowanie warto go znacząco ograniczyć. Dziś będzie bez owijania w bawełnę – kilka faktów na temat cukru czyli jaki konkretnie wpływ na Twój organizm ma cukier. Co się dzieje z Twoją skórą, mózgiem czy jelitami. Mam nadzieję, że uda mi się Ciebie przekonać do zmiany nawyków żywieniowych.

Nie chcesz się pożegnać ze słodyczami? No to patrz. A to tylko kilka przykładów.

Cukier wpływa fatalnie na nasze jelita

Jeszcze jakbyśmy mieli w dobrym stanie mikrobiotę to pół biedy. Natomiast większość ludzi nie dba w ogóle o jelita. Ta mikroflora jest bardzo uboga, dobrych bakterii jest bardzo mało. A właśnie cukier jest pożywką dla tych złych bakterii. Wiecie, że już jednorazowy silniejszy stres niszczy dobre bakterie w jelitach? Jeden większy nerw i już tracisz swoich przyjaciół. Tak ciężko jest odbudować mikrobiotę, tak naprawdę pracuje się na to latami. Na stan naszych jelit ma wpływ nie tylko odżywianie, ale  i cały styl życia. A wiecie, że stan naszych jelit ma OGROMNY wpływ na nasze zdrowie!!!

Wpis o jelitach -> Jak zadbać o jelita? Proste codzienne nawyki

Cukier wpływa fatalnie na stan naszej skóry

Szybciej się ona starzeje, pojawiają się zmarszczki, jest sucha i ma wypryski. Oczywiście na stan naszej cery/skóry ma wpływ wiele czynników, jednak jednym z nich są właśnie słodycze. Ładuj do środka zdrowe tłuszcze, antyoksydanty, a nie tłuszcze utwardzone i cukier.

Cukier osłabia pracę mózgu

Każdy z nas ma swoje obowiązki i mnóstwo rzeczy w ciągu dnia do zrobienia. Dobrze jest śmigać na pełnej petardzie. Cukier jednak powoduje kłopoty z pamięcią i koncentracją, ogólnie osłabia pracę mózgu. Daj mu inne paliwo, a szybko zobaczysz różnicę.

Cukier uzależnia

Im więcej jesz, tym bardziej wciąga. Pamiętam jak po zjedzeniu czegoś słodkiego cukier szybko spadał i organizm domagał się kolejnego ciasteczka. Jedzenie słodyczy poprawia nastrój, a cukier działa na nasz mózg jak narkotyk. Cukier stymuluje mózg do wydzielania serotoniny, natomiast jest to chwilowe szczęście, ponieważ ten poziom za chwilę opada. I w tym momencie znów pojawia się ochota na kolejne ciasteczko. Natomiast w momencie, kiedy karmisz swój mózg dobrym paliwem (np. kwasy omega-3) ten poziom serotoniny utrzymuje się na odpowiednim poziomie.

A jak to wygląda u mnie? 

Przyszedł i moment na mnie. Wizyta u dietetyka, dokładna analiza badań i prowadzenie dziennika żywieniowego. To był niemały szok. Okazało się, że wcześniej radziłam sobie w miarę z jedzeniem słodyczy, ale stres związany z rozwojem firmy spowodował, że sięgałam po słodkości częściej. Dodatkowo okazało się, że mam insulinooporność. A ja lubię wyzwania i chcę nad tym zapanować w sposób naturalny. Zmieniając dietę i styl życia. Pierwszym warunkiem było odstawienie cukru i słodyczy. Pierwszy tydzień był cholernie ciężki. Byłam tak wkurzona, że chciałam demolować dom, biuro i zabijać ludzi, którzy zbliżali się do mnie. Dodatkowo ludzie z insulinoopornością mają ogromną ochotę na słodycze. Wzięłam się w garść. Postawiłam na pierwszym miejscu swoje zdrowie i wiedziałam, że z czasem będzie lepiej.

JEDZĄC SŁODYCZE NAPRAWDĘ SZKODZISZ SOBIE. JA ODSTAWIŁAM SŁODYCZE, WPROWADZIŁAM ZDROWĄ ODŻYWCZĄ DIETĘ I ŚMIGAM NA PEŁNEJ PETARDZIE. NAPRAWDĘ WARTO ZAWALCZYĆ O SIEBIE!!!

Ludzie mają problem z odroczoną gratyfikacją. Chcą mieć tu i teraz. W momencie, kiedy nie sięgasz po słodycz dbasz o swoje zdrowie i efekty zobaczysz dopiero za jakiś czas. Jedząc ciastko fundujesz sobie chwilową przyjemność, która szybko minie.

  1. Zadbaj o zdrową zbilansowaną dietę, wprowadź np. śniadania na słodko
  2. Rób badania
  3. Piecz domowe ciasta, sięgaj po domowe wypieki
  4. Nie kupuj słodyczy
  5. Sięgaj po zdrowe batony
  6. Przyjrzyj się sobie, może potrzeba to przepracować na terapii – często jedzenie słodyczy ma związek z naszymi emocjami i stresem

No i walcz! A kiedy upadniesz, podnieś się i próbuj dalej 🙂

Wpis uzupełniający temat -> Jak przestać jeść słodycze? Moje skuteczne sposoby

Instagram:

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Jak pić więcej wody?? ? . U mnie sprawdza się jedna metoda. Jak nie podstawie sobie pod nos wody to nie ma mowy, że wypije 1.5l dziennie ? Idę pakować paczki biorę wodę ze sobą, pracuje przy kompie stawiam wodę obok lapka, jadę na miasto biorę wodę ze sobą. I tylko to się u mnie sprawdza ? Natomiast walka codziennie trwa ? . A Wy pijecie sporo wody w ciągu dnia czy też macie z tym problem? . #pijewode #zdrowytrybzycia #zdroweodżywianie #zdroweodzywianie #zdrowie #zdrowo #dbamosiebie #dbamozdrowie #poradydietetyczne #zdrowystylzycia #zdrowystylżycia #zdrowojem #jemzdrowo #lato2020 #zdrowadieta #zdrowenawyki #zdrowewybory #motywacjadodziałania #samozdrowie #wiemcojem #zdrowejedzenie #zdrowakuchnia #zdrowienatalerzu #zdrowadieta #zdrowoikolorowo #zdrowokolorowo #zdroweodchudzanie

Post udostępniony przez Małgorzata Świech (@korzystamy_z_natury)

4 komentarze

  • Reply
    Sara
    11 lipca 2020 at 17:51

    Jakoś mnie to nie przekonuję do całkowitego odstawienia słodyczy. Wiadomo, że w nadmiarze wszystko szkodzi, ale od czasu do czasu…bez przesady, wszystko jest dla ludzi, a jedzenie powinno być przyjemnością. Według mnie złotym środkiem do zachowania zdrowia i dobrego samopoczucia jest umiar. Ja od dawna trzymam tą samą wagę, dobrze się czuję, a mój organizm funkcjonuje bez zarzutu, a pozwałam sobie na wszystko na co mam ochotę. Jedyne czego unikam to śmieciowe jedzenie, napoje gazowane i fast-foody, ale też nie oznacza to że czasami się na to nie skuszę. Polecam trochę rozsądku zamiast nakładania na siebie ograniczeń i niepotrzebną walkę z samym sobą.

    • Reply
      Gosia - Korzystamy z natury
      11 lipca 2020 at 18:02

      Ja tam nie czuje się ograniczona i nieszczęśliwa. Nie ciągnie mnie już w ogóle do słodyczy. Jeśli już to uwielbiam domowe ciasta. Nie miałabym też problemu, żeby od czasu do czasu zjeść coś słodkiego. Natomiast statystyki są zatrważające. Cukier uzależnia i ludzie z roku na rok spożywają go coraz więcej. Pół biedy jak sięgamy od czasu do czasu, ale tak jak mówię czytając statystyki człowiek łapie się za głowę. No i tak jak jest w tytule OGRANICZYĆ. Słowo klucz 🙂

  • Reply
    Klaudia
    12 lipca 2020 at 07:56

    Domowe ciasta przecież też zawierają cukier i to nie mało.

    • Reply
      Gosia - Korzystamy z natury
      12 lipca 2020 at 11:02

      Ja słodzę bananami, domowym dżemem bez cukru lub ksylitolem. Nie jem słodyczy, a więc nie potrzebuję mocno słodzić ciast domowych, a więc nawet jeśli dodawałabym cukier to mało.

    Napisz komentarz