Zdrowy styl życia

Zdrowe produkty, które zawsze mam w swojej kuchni

Zapewne macie swoje ulubione produkty, po które bardzo często sięgacie. Moi ulubieńcy mają już swoje specjalne miejsce w kuchni i zawsze dbam o to, żeby moje zapasy się nie skończyły 🙂 Zdrowe jedzenie wcale nie musi być nudne i niesmaczne.  Zapraszam Was na wpis z listą moich ulubionych zdrowych produktów.

Zdrowe jedzenie, na które zawsze znajdzie się miejsce w mojej kuchni

  1. Mleko roślinne – to ostatnio jeden z moich ulubionych produktów. Jeśli kupuję w sklepie napój roślinny to wybieram zawsze ten z dobrym składem – bez niepotrzebnych dodatków i bez cukru. Piję kawę z mlekiem roślinnym, gotuję poranną owsiankę i kaszę jaglaną na takim mleku. Polecam Wam mleko owsiane BIO z lidla za 6.99 – ma dobry skład, jest bez dodatku cukru no i naprawdę posiada dobry, słodki posmak.
  2. Makaron białkowy z zielonego groszku lub z ciecierzycy – idealny dla osób, które są na diecie bezglutenowej, ale i dla tych, który unikają pszenicy. Mając taki makaron w domu i jakieś warzywa można szybko wyczarować szybki, zdrowy i odżywczy obiad.
  3. Kasze – posiadają mnóstwo właściwości zdrowotnych i uzupełniają niedobory witamin i minerałów. Kasze idealnie nadają się do obiadu, a jaglankę można ugotować i zjeść na słodko z owocami.
  4. Zdrowe zamienniki cukru – śmieje się, że w moim domu nie ma miejsca na cukier, ale i tak muszę mieć coś dla gości. Jeśli przyjedzie ktoś do mnie i życzy sobie cukier do kawy czy herbaty – podaję, bo nie mam siły tłumaczyć po raz setny, że naprawdę warto chociaż trochę ograniczyć ten cukier 🙂 Ja w domu zawsze mam ksylitol, syrop klonowy i prawdziwy miód. Ksylitol jest idealny do ciast, syropem i miodem można słodzić kawę, herbatę czy owsianki.
  5. Zdrowsze zamienniki mąki pszennej – staram się jeść jak najmniej pszenicy. Niestety w dzisiejszych czasach mąka pszenna jest tak zmodyfikowana, że w ogóle nie przypomina tej z czasów moich rodziców czy dziadków. W swojej kuchni zawsze mam zapas mąki kokosowej, kukurydzianej, ryżowej, owsianej, żytniej czy orkiszowej.
  6. Płatki owsiane – płatki owsiane to podstawowy składnik owsianek – są mega zdrowe, odżywcze i … tanie! Poza tym płatki owsiane można wykorzystać do pieczenia zdrowych ciasteczek.
  7. Nasiona – siemię lniane, słonecznik i dynia.
  8. Orzechy i zdrowe słodycze – dobrze jest mieć w domu jakąś zdrową słodycz. I ja naprawdę mam zdrowe podejście do jedzenia słodyczy – jak od czasu do czasu coś zjemy to świat się nie zawali. Jednak nie jestem za tym, żeby codziennie sięgać po słodycze. Na ratunek zawsze przychodzą mi orzechy, dobra gorzka czekolada i zdrowy baton, np. Ewy Chodakowskiej czy Ani Lewandowkiej.
  9. Olej lniany – mój ukochany olej! Butelka oleju lnianego ma już swoje stałe miejsce w mojej lodówce. Kocham ten olej za wysoką zawartość kwasów omega-3, których działanie na nasz organizm jest fenomenalne. Kwasy omega-3 wspierają funkcjonowanie całego naszego organizmu. Olej lniany zazwyczaj dodaję do sałatek, ale i do past kanapkowych.
  10. Buraki, marchewka i jabłka – 3 nasze polskie i bardzo zdrowe produkty, z których można przyrządzić, np. domowy sok. Z buraków możemy jeszcze zrobić zakwas! Domowy zakwas z buraków to złoto w czystej postaci.
  11. Czosnek i cebula – uwielbiam surową cebulę i często jem ją z kanapkami, a czosnek nadaje smaku wielu potrawom.
  12. Cytrynaporanna woda z cytryną to już mój nawyk. W ciągu dnia mam problem z regularnym piciem wody. Zapominam i zwykła woda mi po prostu nie smakuje. Natomiast dodatek cytryny sprawia, że częściej po nią sięgam. W okresie letnim  zimna woda z cytryną i świeżą miętą to mój must have.
  13. Zielona herbata – jak gdzieś w sklepie widzę zieloną herbatę eko z wiarygodnym certyfikatem (zielony listek) to zawsze kupuję. Warto każdego dnia wypić szklankę dobrej zielonej herbaty.
  14. Pasta kanapkowa – staram się jeść jak najwięcej warzyw. Pasta kanapkowa to idealne rozwiązanie. Nie sięgam po wędliny i sery żółte. Staram się zawsze mieć w domu jakąś zdrową pastę – czasem kupuję, a czasem robię sama.
  15. Ciecierzyca – jakiś czas temu opublikowałam wpis z przepisem na pastę kanapkową z ciecierzycy. Przyrządzam ją dość często i z tego względu zawsze lubię mieć zapas cieciorki. Zachęcam Was do jedzenia ciecierzycy. Cieciorka to dobre źródło białka, a wysoka zawartość składników odżywczych sprawia, że jest to pokarm niezwykle cenny dla naszego organizmu. Ciecierzycę możemy dodawać także do sałatek.
  16. Suszone pomidory i oliwki – idealnie nadają się do sałatek i past kanapkowych.
  17. Ocet jabłkowy BIO – świetnie wpływa na zdrowie, ponieważ ma działanie oczyszczające i odtruwające, a także przywraca równowagę kwasowo-zasadową po pokarmach zakwaszających organizm. Ocet jabłkowy również dodaję do sałatek.
  18. Owoce i warzywa sezonowe – warzywa i owoce to skarbnica witamin, składników mineralnych i błonnika. Tak naprawdę nie wyobrażam sobie, żeby mogło ich nie być w mojej kuchni. To podstawa! 🙂

Tak sobie siedzę i myślę, że na pewno o czymś zapomniałam! W razie potrzeby wpis zaktualizuję 🙂

Nie ma komentarzy

Napisz komentarz