Odżywianie Przepisy

Jak przygotować zdrową sałatkę? Najzdrowsze produkty, które warto dodawać

Kiedy rozpoczęłam współpracę z dietetykiem klinicznym moje odżywianie zmieniło się diametralnie. Jeśli chcesz zadbać o jelita Twoja dieta nie powinna być monotonna. Wręcz przeciwnie – dieta powinna być odżywcza, przeciwzapalna, jak najmniej przetworzona i różnorodna. Nauczyłam się tak odżywiać, wprowadziłam nowe nawyki i teraz bardzo często sięgam po sałatki. Są łatwe i szybkie w przygotowaniu, można je zabrać ze sobą do pracy i dodać dużo zdrowych składników.

Zdrowa sałatka

Co warto dodawać do takiej sałatki? Poniżej znajdziesz listę produktów, po które naprawdę warto sięgać każdego dnia. W sumie to nawet nie warto, a trzeba. Zdrowe tłuszcze i warzywa to powinna być podstawa w Twojej diecie.

Olej lniany lub oliwa z oliwek, a także awokado

Zdrowe tłuszcze – działają przeciwzapalnie, antyoksydacyjnie, fantastycznie wpływają na cały organizm, poprawiają wygląd skóry i są niezbędne do prawidłowej pracy mózgu. Ja już nie wyobrażam sobie życia bez oleju lnianego 😉 Widzę ogromną różnicę w wyglądzie mojej cery i włosów. I naprawdę zauważyłam, jak bardzo poprawiło się moje samopoczucie, kiedy zaczęłam częściej sięgać po zdrowe tłuszcze. Mój mózg o wiele lepiej pracuje, mam więcej siły psychicznej i lepszy nastrój. Nie ma co się dziwić, bo nasz mózg kocha wodę i zdrowe tłuszcze.

Orzechy

Pomimo tego, że orzechy są kaloryczne to warto regularnie je spożywać. Dodatkowo orzechy włoskie i pistacje fantastycznie wpływają na mikrobiotę jelitową. Nasze jelita kochają te orzechy!

Nasiona słonecznika, czarnuszki, dyni

Pestki dyni zawierają kwas foliowy, dużo białka i cynk, który jest bardzo dobrze przyswajalny. Niestety w dzisiejszych czasach wiele osób ma niedobór cynku i kwasu foliowego. A cynk to nie tylko piękne włosy, skóra i paznokcie. Cynk ma ogromny wpływ na odporność. Pestki dyni zawierają także zdrowe tłuszcze i wiele innych właściwości odżywczych. No naprawdę warto je jeść!!! 🙂

A czarnuszka? Czytając o jej właściwościach byłam w ogromnym szoku! Na dole podlinkuję wpis – zachęcam do przeczytania <3

Natkę pietruszki

Kiedyś zamrożona pietruszka mogła leżeć w mojej lodówce nawet kilka lat. W sumie to nawet nie musiałam jej mieć 🙂 Ostatnio śmiałam się pod nosem, bo kończyłam kolejne opakowanie i to dzięki mojej dietetyczce.

Niedawno dostałam od cioci ogromny zapas natki. I to z własnego domowego ogródka! Oczywiście zrobiłam zapasy. Teraz jak jem rosół to tylko z dużą ilością natki! Każda okazja do dodania tego cuda jest dobra 🙂 Natka ma sporo witaminy C i kwasu foliowego, a to sprawia, że żelazo zawarte w niej się lepiej wchłania.

Zielone liście

Szpinak, roszponka, rukola, sałata … zielone liście zawierają naprawdę wiele cennych składników odżywczych, dużo aminokwasów, minerałów i witamin. Nie sposób ich wszystkich wymienić. Zielone liście wzmacniają organizm, poprawiają zdrowie i pomagają zapobiegać wielu chorobom.

Warzywa

Papryka, pomidor, szparagi, brokuł, ciecierzyca, ogórek, cebula, burak, rzodkiewka, marchewka … co tylko lubisz! Sałatki to świetny sposób na jedzenie większej ilości warzyw. Kiedy robię sałatkę to dodaję naprawdę sporo warzyw, np. cały pomidor, ogórek, pół papryki lub całą jeśli jest mniejsza. Codziennie na naszych talerzach powinno znaleźć się duuużo warzyw.

A Ty, lubisz sałatki? Co ciekawego do nich dodajesz? 🙂

Wpis o czarnuszce -> Czarnuszka – poznaj jej niezwykłe właściwości zdrowotne

Nie ma komentarzy

Napisz komentarz