Zdrowie psychiczne

Proste zmiany, które nic nie kosztują, a świetnie wpływają na zdrowie i samopoczucie

Zdaję sobie sprawę z tego, że wprowadzanie nowych nawyków jest trudne. Nasz mózg uwielbia ułatwiać sobie pracę i korzystać z wypracowanych wcześniej nawyków. Ciężko jest też od razu skoczyć na głęboką wodę i wprowadzać ogromne zmiany w swoim życiu. Nie ma co się dziwić, że potem szybko rezygnujemy i zniechęcamy się. I dziś mogę śmiało napisać, że dobrze jest zaczynać od małych kroków. Ta metoda sprawdza się u mnie rewelacyjnie. Dziś mam dla Ciebie kilka propozycji małych zmian. A właśnie te małe zmiany, dają duże efekty.

Mała zmiana, duży efekt 👌

✩ Idź na spacer

Jeśli masz problem z aktywnością fizyczną to wybierz się po prostu na spacer. Najgorsze co możesz zrobić to prowadzić siedzący tryb życia. Nasze ciało jest stworzone do ruchu i nawet taki mały spacer bardzo pozytywnie wpłynie na Twoje zdrowie i samopoczucie. Jeśli Cię to zmotywuje to możesz kupić zegarek, który będzie zliczał Twoje kroki. Wiele osób dziennie robi 2000-3000 kroków. A to jest naprawdę mało!

✩ Kup wartościową książkę

Nie wiesz od czego zacząć? Sięgnij po jakąś ciekawą książkę. Taki zakup to inwestycja w rozwój, a dodatkowo podczas czytania Twój mózg się wycisza, nie rozmyślasz o problemach i praktykujesz uważność. Odłóż telefon i codziennie przeczytaj chociaż kilka stron.

✩ Wypij w spokoju kawę, delektując się nią

Jeśli nie lubisz kawy to możesz sięgnąć po ulubioną herbatę. Chodzi o to, żeby w ciągu dnia zatrzymać się i odetchnąć. Sama łapię się na tym, że pijąc kawę coś robię. Uwielbiam smak kawy i rzadko w spokoju ją piję, a potem się dziwię, że mam już pusty kubek. Staram się to zmieniać, ale i tak potrafię znaleźć chwilę dla siebie w ciągu dnia. Twój mózg Ci za to podziękuje, zobaczysz 🙂

✩ Bądź offline

Kiedyś sięgnęłam po książkę “Wyloguj swój mózg”, zdałam sobie sprawę z tego, że bycie ciągle online fatalnie wpływa na mój mózg. Warto robić sobie takie detoksy i nie sięgać cały czas po telefon. Ja wiem, że jest to trudne, bo telefon strasznie uzależnia. Jednak dla Twojego zdrowia psychicznego to jest złoto! Nie wyobrażam sobie też, że podczas spotkania z kimś siedzę w telefonie lub kładę go na stole. Wtedy jestem całkowicie offline, podobnie przed snem. Jeśli chcesz dobrze spać, odłóż telefon na 2-3 godziny przed snem.

-> Jak się wysypiać i wstawać rano wypoczętym bez budzika?

✩ Spędź fajnie czas z kimś bliskim

Nie wiem czy też tak masz, ale na mnie spotkanie z osobą pozytywnie nastawioną do świata działa fantastycznie. Niesamowicie wypoczywam i ładuję baterię. Po takim spotkaniu mam mnóstwo energii i motywacji.

✩ Pomyśl, co dobrego Cię ostatnio spotkało

Zazwyczaj mamy tendencję do skupiania się na trudnych doświadczeniach. A gdybyś tak dzisiaj spróbował zauważyć, co dobrego Cię spotkało? Praktykowanie wdzięczności to prosty, skuteczny i darmowy sposób na bycie szczęśliwym człowiekiem.

Praktykowanie wdzięczności – zalety:

👉 jesteś bardziej zadowolony z życia,
👉 wdzięczność fantastycznie wpływa na zdrowie psychiczne, poprawia nastrój,
👉 stajesz się optymistą, przestawiasz swój mózg na pozytywne myślenie oraz dostrzeganie piękna i dobra,
👉 mniej narzekasz i mniej się zamartwiasz,
👉 lepiej radzisz sobie z problemami, masz więcej pozytywnej energii.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
3

1 komentarz

  • Reply
    Karolina
    15 marca 2022 at 16:29

    Świetny wpis i rady 🙂 Ja zauważyłam, że odkąd zaczęłam więcej czasu przeznaczać na swoje przyjemności i zmieniłam dietę to o wiele lepiej się czuję 🙂

  • Napisz komentarz