Zdrowie psychiczne

Nawyki, które fenomenalnie wpływają na zdrowie psychiczne

Wiesz, że możesz sięgać po najzdrowsze produkty, ale kiedy nie zadbasz o swoje zdrowie psychiczne to Twoja dieta nie ma sensu? Oczywiście, że nie da się w jednym wpisie opisać wszystkiego szczegółowo, ale chciałabym chociaż wspomnieć o kilku naprawdę ważnych rzeczach. To wszystko o czym piszę ma ogromne znaczenie i zachęcam Cię do wprowadzania zmian, które poprawią jakość Twojego życia. A sama wiem po sobie, że te sposoby są skuteczne i jak człowiek się lepiej czuje to może przenosić góry 🙂 A więc jak zadbać o zdrowie psychiczne?

Jak dbać o zdrowie psychiczne? Skuteczne i sprawdzone sposoby

Sen

Tak naprawdę od tego powinieneś zacząć. Odpowiednia ilość snu w ciągu dnia fantastycznie wpływa nie tylko na zdrowie psychiczne, ale i fizyczne. Człowiek wyspany lepiej radzi sobie z problemami, jest odporniejszy psychicznie i ma więcej energii. Jeśli chcesz się lepiej czuć to zadbaj o swój sen. Kiedy zaczęłam się wcześniej kłaść spać i odpowiednio przygotowywać do snu efekty były niesamowite.

Jeśli chcesz poczytać więcej o tym jak przygotować się do snu i jak lepiej spać polecam wpis -> Jak wstać rano wypoczętym bez budzika?

Dieta

Twój mózg kocha wodę i zdrowe tłuszcze. Odżywcza, nieprzetworzona i zróżnicowana dieta dobrze wpływa na jelita, a stan jelit ma wpływ na Twoje zdrowie psychiczne. Im bardziej zróżnicowany mikrobiom tym lepiej.

Ruch

Twój mózg kocha ruch. I nie chodzi mi o jakieś mordercze treningi. Nie każdy lubi cisnąć na siłowni. Spacery, joga, jazda na rolkach, rower – możliwości jest sporo. Ważne, żeby po prostu więcej się ruszać i więcej chodzić. Wiesz, że już 2 godziny ruchu w ciągu tygodnia poprawia funkcjonowanie mózgu? To niewiele. Ruch obniża poziom stresu, redukuje lęk, poprawia samopoczucie i koncentrację. W dzisiejszych czasach wiele osób prowadzi siedzący tryb życia. Niestety to wpływa fatalnie na nasze zdrowie. To co, dasz radę poruszać się te 2 godziny tygodniowo? 🙂

“Mózg jest ukształtowany do ruchu. Jeśli tego nie zrozumiemy, wiele stracimy.”

Michael Gazzaniga, profesor neurologii.

Światło niebieskie

Tak jak napisałam wcześniej w dzisiejszych czasach wiele osób prowadzi siedzący tryb życia i spędza wiele godzin przed ekranem. Brak ruchu, niekorzystanie z naturalnego światła w ciągu dnia, siedzenie w betonie i ciągłe naświetlanie się niebieskim światłem wpływa fatalnie na nasze zdrowie psychiczne. My nie jesteśmy stworzeni to takiego trybu życia. To jest jakaś katastrofa dla naszego zdrowia.

Książki/filmy/artykuły

Teraz mamy tak łatwy dostęp do różnych wartościowych treści, że aż żal nie korzystać. Ja bardzo często na swoim instagramie polecam książki, które pomagają zadbać o zdrowie psychiczne. Warto czytać, warto poszerzać wiedzę i warto małymi krokami wprowadzać zmiany. Mi książki bardzo pomagają i każda przeczytana książka wnosi coś do mojego życia.

Polecam także mojego e-booka o zdrowiu psychicznym -> Sprawdzone sposoby na wzmacnianie swojej odporności psychicznej

Psychoterapia

Psychoterapia może nie należy do najtańszych rzeczy, ale i tak postanowiłam o niej tutaj wspomnieć. O psychoterapii zaczęłam mówić już jakiś czas temu. I na pewno będę jeszcze o tym pisać. Na szczęście coraz częściej obalane są mity związane z PT. A najbardziej krzywdzące to te, które mówią, że na PT chodzą osoby chore psychicznie. Totalna bzdura. Choćbyś wychowywał się z szczęśliwej rodzinie to i tak możesz wynieść jakieś krzywdzące schematy. Jako dzieci chłoniemy wszystko jak gąbka. Jedno zdanie wypowiedziane przez rodzica może utkwić w pamięci i rzutuje na dorosłe życie. Po wiadomościach od czytelników wiem, że wiele, ale to wiele osób męczy się z różnymi schematami. PT pozwala zrzucić ten bagaż, zauważyć skąd to się bierze i pracować nad tym. PT zmieniła moje życie totalnie i to była jedna z lepszych inwestycji w życiu. Na blogu jest także wpis o PT -> Czy psychoterapia pomaga? Czy warto iść na psychoterapię?

Co jeszcze jest ważne?

  • pozbycie się toksycznych emocji, które niszczą Cię od środka
  • akceptacja siebie i bycie wyrozumiałym względem siebie
  • odpoczynek i czas dla siebie
  • mniej zamartwiania się i narzekania, a więcej wdzięczności i pozytywnego myślenia
  • przebywanie z optymistami i unikanie toksycznych osób

“Gdy umysł jest spokojny i zajęty pozytywnymi myślami, ciału trudniej jest zachorować.”

Dalajlama

W swoim e-booku piszę dokładnie jak to wszystko zrobić. Zdradzam moje sprawdzone i skuteczne sposoby -> Sprawdzone sposoby na wzmacnianie swojej odporności psychicznej

 

3 komentarze

  • Reply
    Asmi
    8 stycznia 2021 at 18:31

    Musze zadbac o ten sen :))) hihi jaka piekna lawendka 😍 na wiosne cos znowu popykamy !

    • Reply
      Gosia - Korzystamy z natury
      8 stycznia 2021 at 18:40

      Oj tak! 🙂 Wyjdą piękne foty! 🙂

  • Reply
    Klaudia Jaroszewska
    13 stycznia 2021 at 17:13

    Zgadzam się! Nawet w styczniu jest u mnie wyzwanie związane ze snem, bo to bardzo ważny aspekt naszego zdrowia 🙂

  • Napisz komentarz