Odżywianie

Co jeść żeby mieć więcej energii? Pokarmy, które zwiększą Twoją produktywność

Nie od dziś wiadomo, że to co jemy ma ogromny wpływ nie tylko na nasze zdrowie fizyczne, ale i na nasze samopoczucie. Istnieje kilka produktów, które szczególnie poprawiają pamięć, koncentrację i nastrój, a także dodają energii. Są łatwo dostępne, tanie i niektóre nawet bardzo smaczne! A więc co jeść żeby mieć więcej energii?

Co jeść, żeby mieć więcej energii?

ORZECHY – zawierają wiele cennych składników i minerałów, które pomagają w walce z bezsennością oraz poprawiają koncentrację i pamięć. Jest to doskonała przekąska, która odżywi Twój mózg w ciągu dnia i pomoże Ci szybciej myśleć. Duża zawartość kwasów omega-3 działa jak naturalny antydepresant i poprawia samopoczucie.

BURAKI – sok z buraka dodaje energii i siły, zmniejsza uczucie zmęczenia oraz poprawia wydolność organizmu. Buraki są szczególnie polecane osobom, które potrzebują zastrzyku energii. Prawdziwy domowy sok z buraka stawia na nogi każdego słabeusza 🙂 Dodatkowo polecam Wam zakwas z buraków. Domowy zakwas działa jak naturalny energetyk – dodaje sił i energii, a także zwiększa wydolność organizmu.

MARCHEW – do soku z buraka można dodać marchew albo po prostu chrupać sobie jako przekąskę. Marchew wzmacnia odporność i korzystnie wpływa na funkcjonowanie układu nerwowego. Warto jeść marchewkę, ponieważ oczyszcza, wzmacnia i regeneruje nasz organizm.

MIÓD – prawdziwy miód od pszczelarza to skarb, z którego nie tylko warto, ale i trzeba korzystać. Miód nie tylko zwiększa poziom energii, ale i zwalcza zmęczenie. Miód wzmacnia, poprawia wydolność organizmu i dodaje energii.

GORZKA CZEKOLADA – gorzka czekolada z dużą zawartością kakao wpływa zbawiennie na mózg. Zawarte w niej antyoksydanty poprawiają pamięć, pomagają się skupić oraz pozytywnie wpływają na czas reakcji. Jedzenie gorzkiej czekolady opóźnia procesy starzenia się organizmu, a także obniża ryzyko udaru mózgu. Ciekawe wyniki badania przedstawili naukowcy z USA. Otóż badania wykazały, że zjedzenie jednej kostki czekolady przed egzaminem poprawiło wyniki aż do 20%. W trakcie stresu bardzo szybko spada poziom cukru we krwi. Zjedzenie kostki czekolady sprawiło, że poziom cukru podniósł się i dostarczył mózgowi energię.

ZIELONA HERBATA – picie zielonej herbaty w ciągu dnia pomoże Ci funkcjonować na pełnych obrotach. Zielona herbata działa na mózg efektywnie i zmniejsza uczucie niepokoju, poprawia pamięć i koncentrację, a także pomaga zwalczyć zmęczenie.

PORANNA WODA Z CYTRYNĄ – nasz mózg składa się w 82% z wody i to od niej zależy szybkość i jakość Twojego myślenia. Jeśli organizm jest odwodniony pojawiają się migreny lub silne bóle głowy. Regularne picie wody poprawia koncentrację i pomaga w sprawniejszym myśleniu. Woda z cytryną to idealny napój na „dzień dobry”. Poranna woda z cytryną z powodzeniem może zastąpić kawę. Osoby pijące codziennie rano wodę z cytryną zamiast kawy mają dużo energii, ale i mniejszą ochotę na kawę. Potas zawarty w cytrynie świetnie wpływa na pracę mózgu i funkcjonowanie układu nerwowego. Niski poziom potasu w organizmie może być przyczyną złego samopoczucia, depresji i niepokoju.

CYNAMON – już odrobina cynamonu spożywana każdego dnia działa jak regulator nastroju. Ponadto cynamon wspiera prawidłowe funkcjonowanie mózgu, poprawia jasność umysłu i zdolności intelektualne.

DAKTYLE – słodka i naturalna dawka energii. Świeże daktyle od lat są obowiązkowym elementem w diecie sportowców. Daktyle to bogactwo wielu witamin i minerałów, a także naturalnych cukrów. Jedzenie daktyli dodaje energii przemęczonemu organizmowi. Dodatkowo daktyle poprawiają koncentrację i wpływają na prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego.

ZIELONE KOKTAJLE – zielone liście dodają energii, oczyszczają i wzmacniają organizm oraz doskonale wpływają na urodę. Zielone koktajle to prawdziwa bomba zdrowotna dla naszego organizmu.

WITAMINA D – nie jest to pokarm, ale nie sposób nie wspomnieć tutaj o witaminie D. Bardzo dużo ludzi ma niedobór tej witaminy. Szczególnym objawem niedoboru witaminy D jest przygnębienie, depresja, smutek, brak energii, chroniczne zmęczenie, senność, osłabienie, a także kiepski nastrój. Witamina D odgrywa naprawdę ważną rolę w naszym organizmie i bardzo ciężko się wchłania z pożywienia. Jesienią i zimą też nie mamy co liczyć na promienie słoneczne, dlatego dobrym rozwiązaniem jest po po prostu suplementacja. Więcej na ten temat pisałam w poście -> Najważniejsze objawy niedoboru witaminy D + w jaki sposób ją suplementować?

Za daktylami nie przepadam, ale resztę produktów staram się jeść regularnie każdego dnia 🙂

Nie ma komentarzy

Napisz komentarz