Zdrowie

4 poranne kroki, które wpływają fenomenalnie na moje zdrowie i samopoczucie

Ostatnio miałam ciężki czas, bardzo dużo trudnych spraw się zebrało. I muszę szczerze przyznać, że zawaliłam niektóre zdrowe nawyki. Różnica w samopoczuciu jest przeogromna, powiedziałabym nawet, że jest to przepaść. I co ciekawe, gorzej radziłam sobie przez to z problemami i przeciwnościami, ponieważ mój układ nerwowy gorzej pracował.

Mamy ogromny wpływ na nasze zdrowie i wprowadzając małe zmiany można odczuć bardzo dużą różnicę. Dlatego dziś postanowiłam podzielić się z Tobą moim doświadczeniem i zachęcić Cię do kilku zmian.

❤ Poranne nawyki

2-3h po przebudzeniu nie sięgam po telefon – jesteśmy uzależnieni od telefonów cały czas sprawdzamy powiadomienia, naświetlamy się niebieskim światłem, a to fatalnie wpływa na nasze zdrowie psychiczne i fizyczne. W dzisiejszych czasach bardzo ważne jest robienie detoksów cyfrowych i odklejenie się od telefonu, szczególnie rano i wieczorem. Podczas korzystania z telefonu stale wydziela się dopamina, Twój mózg przyzwyczaja się do silnych bodźców i później w życiu codziennym masz ogromny problem z dopaminą, która odpowiada za motywację, chęć do zmian i działania. Poranek to u mnie czas bez telefonu!

Jem zdrowe śniadanie białkowo-tłuszczowe – pamiętam jeszcze te czasy, kiedy moje śniadanie wołało o pomstę do nieba. A ja się później dziwiłam, dlaczego nie mam siły, energii, jestem senna i generalnie po 1-2h od śniadania chce mi się bardzo jeść. Cóż, na szczęście ten okres mam za sobą, a współpraca z dietetykiem klinicznym pokazała mi, jak powinnam się odżywiać.

Polecam śniadanie białkowo-tłuszczowe czyli ograniczenie węgli rano na rzecz białka i tłuszczu. Taki posiłek pięknie stabilizuje cukier na cały dzień, dodaje energii, daje uczucie sytości na dłużej. Dodatkowo zmniejsza chęć podjadania w ciągu dnia.

Więcej o takich śniadaniach pisałam tutaj -> Co jeść rano na śniadanie, żeby mieć więcej energii?

Piję wodę z octem jabłkowym na czczo – oczywiście nie każdy może rano pić taki napój, jednak ja nie mam problemów żołądkowych i dobrze się czuję po wodzie z octem jabłkowym. Taki napój przygotowuje żołądek do trawienia, pięknie wpływa na gospodarkę cukrowo-insulinową, pozytywnie wpływa na pracę jelit. Piję jedną łyżkę na pół szklanki wody.

Odpowiednia praca gospodarki cukrowo-insulinowej to dobre samopoczucie, więcej energii, mniejsze zmęczenie i wiele innych korzyści dla całego organizmu. Zerknij na mój wpis o insulinooporności -> IO – typowe objawy, przyczyny i naturalne sposoby.

-> Jaki ocet polecam -> Kliknij tutaj. Z moim kodem 'znatury10′ otrzymasz 10% rabatu na wszystko w sklepie Olini 🙂 Polecam! Produkty są naprawdę dobrej jakości. [współpraca reklamowa]

Ćwiczę – nawet 10 minutowy poranny ruch dodaje energii i poprawia samopoczucie. Jeśli nie masz rano czasu możesz wysiąść wcześniej i przejść się piechotą do pracy. To będzie świetne rozwiązanie, ponieważ dodatkowo skorzystasz choć chwilę z naturalnego światła. Nawet nie masz pojęcia jak ważne jest korzystanie z naturalnego światła, szczególnie w czasach, kiedy ciągle siedzimy w betonie i naświetlamy się sztucznym, niebieskim światłem.

Jak widzisz nic nowego nie odkryłam, ale właśnie te proste kroki potrafią zdziałać cuda. Spróbuj, a przekonasz się sam 🙂

Więcej przydatnych treści znajdziesz na moim instagramie. Idealne uzupełnienie bloga!

🙂

Nie ma komentarzy

Napisz komentarz