Zdrowe zamienniki cukru

Nie od dziś wiadomo, że cukier jest bardzo niezdrowy i powoduje mnóstwo skutków ubocznych. Cukier osłabia pracę mózgu, powoduje kłopoty z pamięcią i koncentracją oraz sprawia, że nasz mózg szybciej się starzeje. Dodatkowo cukier karmi komórki nowotworowe, okrada organizm z minerałów oraz osłabia wzrok i system immunologiczny. Nie da się całkowicie wyeliminować cukru z diety, ale można go znacząco ograniczyć. Zdrowe zamienniki cukru, o których dzisiaj napiszę posiadają dodatkowo właściwości zdrowotne i nie powodują skutków ubocznych.


ZDROWE ZAMIENNIKI CUKRU

MIÓD – ma silne właściwości antybakteryjne, wzmacnia serce, goi rany, pobudza do pracy mózg i koi nerwy. Jest dobry na przeziębienia, grypę, choroby gardła itp. Doskonale wpływa na florę bakteryjną jelit. Nie tylko wzmacnia odporność, ale jest też naturalnym antybiotykiem. Pamiętaj, żeby miód kupować u pszczelarza, albo u osoby, która sprowadza go od pszczelarza – nigdy w sklepie. Miód używam do słodzenia herbat lub wody z cytryną (dodawaj miód do ciepłej wody nigdy do wrzątku, ponieważ miód traci wtedy swoje właściwości). Doskonale sprawdza się również jako słodzik do ciast, ciasteczek i babeczek.

BANANY – są bardzo słodkie i doskonale sprawdzają się w roli słodzika do owsianek, a dodawane do zwykłych ciasteczek sprawiają, że są one słodkie i nie potrzeba już ich dodatkowo słodzić. Jedzenie bananów odżywia organizm i wspomaga jego regenerację, a także dodaje energii. Banany wspomagają układ nerwowy, dostarczają energii dla mózgu oraz poprawiają koncentrację i pamięć.

DAKTYLE – kto jadł daktyle ten wie, że są słodziutkie. Daktyle zawierają dużo wapnia i magnezu. Wapń wzmacnia zęby, a magnez doskonale wpływa na układ nerwowy oraz poprawia koncentrację i pamięć. Ponadto daktyle zawierają mnóstwo antyoksydantów, które pomagają zwalczać różne choroby. Jedzenie daktyli zwalcza stany zapalne oraz chroni przed rakiem jelita grubego, dzięki dużej ilości błonnika.

KSYLITOL – uzyskiwany jest najczęściej z brzozy. Ksylitol korzystnie wpływa na zdrowie i urodę. Opóźnia procesy starzenia się organizmu oraz wzmacnia odporność. Warto pamiętać o tym, żeby nie przekraczać dziennej dawki, tj. około 3 łyżeczki. Większe ilości mogą być przyczyną dolegliwości ze strony układu pokarmowego.

ERYTRYTOL – naturalny słodzik, który nie zawiera praktycznie kalorii. Erytrytol występuje w sposób naturalny w owocach, pyłkach kwiatów czy grzybach. Można go używać do słodzenia herbat czy wypieków. Hamuje rozwój próchnicy, zabija wolne rodniki i jest łagodny dla żołądka.

STEWIA – jest o wiele bardziej słodsza niż cukier. Stewia bogata jest w witaminy i minerały oraz ma właściwości bakteriobójcze. Jej smak jest charakterystyczny więc warto najpierw spróbować zanim kupi się większą ilość.

SYROP KLONOWY – to coś więcej niż słodzik. Kilka lat temu odkryto w nim aż 34 substancje, które korzystnie wpływają na organizm człowieka. Syrop klonowy zawiera również mnóstwo antyoksydantów, które mają działanie przeciwnowotworowe, przeciwbakteryjne i przeciwcukrzycowe. Dodatkowo posiada właściwości przeciwzapalne i korzystnie wpływa na układ nerwowy.

SUSZONE OWOCE – są świetnym pomysłem na przekąskę. Zawierają dużo błonnika, który polecany jest przy profilaktyce raka jelita grubego. ‚Zmiata’ z naszych jelit wszystkie substancje trujące i rakotwórcze. Oprócz tego zawierają mnóstwo witamin i minerałów. Można je dodawać do deserów lub różnych wypieków.


Dlaczego warto sięgać po zdrowe zamienniki cukru? Każdy zamiennik posiada właściwości zdrowotne i bardzo korzystnie wpływa na nasz organizm.

Jeśli spodobał Ci się wpis to śledź mnie na FACEBOOK, a będziesz na bieżąco informowany o nowych artykułach.

No Comments

Leave a Comment