Zdrowy styl życia

Zdrowe nawyki, które wprowadziłam w życie

W dzisiejszym poście chciałabym przedstawić Wam zdrowe nawyki które, udało mi się wprowadzić w życie. Są to proste czynności, które pozwalają mi zadbać o swoje zdrowie fizyczne i psychiczne.


JEM ŚNIADANIA

Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Zapewnia nam energię i siłę oraz pobudza ciało i umysł. Pomaga skoncentrować się w ciągu dnia. Nawyk ten pomogła wyrobić mi moja mama, która całe życie powtarzała mi, żebym ZAWSZE znalazła rano czas na zjedzenie śniadania.

ZREZYGNOWAŁAM Z HERBAT AROMATYZOWANYCH

Pije herbaty tylko niearomatyzowane, tzn. herbaty, które w swoim składzie nie mają sztucznych aromatów. Moje ulubione są z firmy Herbapol. Dodatkowo w ciągu dnia piję melisę, miętę lub zioła.

WYELIMINOWAŁAM Z DIETY BIAŁY CUKIER

Zamieniłam biały cukier na jego naturalne zamienniki. Na rynku jest naprawdę ogromny wybór zdrowych zamienników cukru. Ponadto zrezygnowałam ze słodyczy. Jeśli mam ochotę na coś słodkiego piekę ciasto, robię domowe batoniki lub wybieram batony BIO, które mają bardzo dobre składy. Znajdziecie takie w sklepach ze zdrową żywnością, a także w Rossmannie.

PIJĘ DUŻO WODY

Od dziecka mam problem z piciem „czystej” wody, dlatego uwielbiam robić naturalne, domowe wody smakowe. Wystarczy, że dodam cytrynę i miętę albo jakiś inny owoc. Taka woda bardzo mi smakuje, a dodatkowo jest zdrowa. Zimą piję ciepłą wodę z cytryną i miodem.

JESTEM AKTYWNA FIZYCZNIE

Znajduję czas na aktywne spędzanie czasu. Łączę przyjemne z pożytecznym, ponieważ wybieram aktywność, która sprawia mi przyjemność, np. jeżdżę na rolkach, które uwielbiam, kupiłam rower trekkingowy, bo lubię jeździć po lesie wokół zalewu.

PIJĘ NATURALNE DOMOWE SOKI Z WARZYW I OWOCÓW

Nie kupuję gotowych soków w sklepie, które mają ogromną ilość cukru i pozbawione są właściwości zdrowotnych. Kilka lat temu kupiłam sokowirówkę. Od tamtej pory regularnie piję soki. Przykładowo robię sok z marchewki, buraczka i jabłka. Stan mojego zdrowia znacznie się poprawił. Więcej informacji na temat owoców i warzyw znajdziesz w poście KOLOR WARZYW I OWOCÓW MA ZNACZENIE.

JEM REGULARNIE

Staram się jeść regularnie chociaż wiem, że w dzisiejszych czasach jest to trudne. Jem mało, a często. Nie dopuszczam do sytuacji, kiedy przerwa między posiłkami wynosi na przykład pół dnia i po powrocie z pracy objadam się, żeby „nadrobić zaległości” z całego dnia. Dbam również o to żeby codziennie zjeść ciepły posiłek.

ZAŻYWAM SUPLEMENTY DIETY

W okresie jesienno-zimowym dodatkowo zażywam naturalną witaminę C oraz tran z dorsza. Suplementy te pomagają mi wzmocnić moją odporność. Tran z dorsza zawiera w swym składzie cenne kwasy omega-3, a naturalna witamina C posiada wiele właściwości prozdrowotnych.

JEM PRODUKTY BOGATE W KWASY OMEGA-3

Są to cenne kwasy, które każdy powinien wprowadzić do swojej diety. Niestety nasza dieta bardzo często obfituje w kwasy omega-6. Zapominamy o zachowaniu prawidłowej proporcji między kwasami omega-3, a omega-6. Nadmiar kwasów omega-6 powoduje stany zapalne w organizmie i różnorodne choroby, nawet nowotwory. O tym dlaczego pokochałam kwasy omega -3 przeczytacie w poście WSPANIAŁE DZIAŁANIE KWASÓW OMEGA-3

WYSYPIAM SIĘ I ZNAJDUJE CZAS NA ODPOCZYNEK

Nie bez powodu mówi się, że sen to zdrowie. Jest to doskonały czas na regenerację, niezbędny do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Odpowiednia ilość snu wpływa nasze zdrowie, samopoczucie i witalność. Staram się również znaleźć czas na odpoczynek i relaks. W wolnej chwili czytam książki, wybieram się na wycieczki rowerowe, spotykam z przyjaciółmi, poświęcam czas na rozwijanie moich zainteresowań lub sprawiam sobie małe przyjemności.

ZMIENIŁAM MYŚLENIE

Przestałam się przejmować rzeczami na które nie mam wpływu, nabrałam zdrowego dystansu. Staram się nie tracić energii na narzekanie, martwienie się lub rozpamiętywanie przeszłości. Doceniam wszystko to, co mam.

bank-zdjec-darmowy-07

Mam nadzieje, że i Tobie udaje się wprowadzać w życie zdrowe nawyki 🙂

1 komentarz

  • Reply
    Ula z prostoofinansach.
    1 listopada 2016 at 09:17

    Widzę, że idziemy podobną drogą. Oprócz suplementów wszystkie inne punkty staram się realizować na co dzień. Zamiast soków robimy koktajle, szczególnie zielone z warzyw, z małym dodatkiem owoców. 🙂

  • Napisz komentarz