Zdrowy styl życia

Śliwkowy zawrót głowy! 5 powodów, dla których warto jeść śliwki

Dzisiaj kupiłam swoje pierwsze śliwki w tym roku! Oczywiście nie wliczając suszonych śliwek, które przez cały rok mam w swojej kuchni. Nie mogłam się powstrzymać i od razu zrobiłam zdjęcie. Pomyślałam sobie, że to idealny moment na napisanie posta. W okresie jesienno-zimowym sięgam po suszone śliwki, ale w sezonie letnim nie mogłabym sobie odmówić surowych. Zdaje sobie sprawę z tego, że wielu osobom śliwki nie służą i po zjedzeniu mają bóle brzucha, wzdęcia czy biegunki. Na szczęście ja nie mam problemów z jelitami i mogę wcinać śliwki regularnie. Jeśli tak jak ja możecie bezkarne zajadać śliwki to zapraszam na krótki wpis zachęcający do jedzenia tych dobroci regularnie.

5 najważniejszych powodów, dla których warto jeść śliwki

  1. Po pierwsze ciemne owoce i warzywa posiadają antocyjany. To właśnie dzięki nim warzywa i owoce mają kolor od czerwonego do fioletowego. Antocyjany to naprawdę potężne przeciwutleniacze, które niszczą wolne rodniki. Dzięki ogromnej zawartości antyoksydantów chronią nas przed nowotworami, różnymi chorobami i utrzymują naszą skórę w dobrej kondycji. Tak więc jedzenie ciemnych warzyw i owoców to najlepszy kosmetyk dla naszej skóry.
  2. Śliwki świetnie leczą zaparcia i oczyszczają nasze jelita z wszelkich złogów i toksyn. Tym samym jedzenie śliwek to świetna profilaktyka raka jelita grubego. A uwierzcie mi, że na raka jelita grubego choruje coraz więcej ludzi. Rak jelita grubego walczy o uzyskanie jednego z pierwszych miejsc na liście nowotworów złośliwych i zabójców ludzi żyjących w krajach rozwiniętych. A przeogromny wpływ na to ma przecież nasz styl życia …
  3. Jeśli masz ochotę na coś słodkiego to sięgnij po suszoną śliwkę. Taka przekąska jest sycąca, szybko dodaje energii i przyspiesza metabolizm. Tak więc w rozsądnych ilościach śliwki mogą jeść osoby, które się odchudzają. Ale warto wiedzieć, że śliwki suszone mają więcej kalorii niż surowe.
  4. Dzięki zawartości witamin z grupy B śliwki wzmacniają nasz układ nerwowy. Jeśli chcecie więcej poczytać na temat produktów, które poprawiają pamięć, koncentrację i samopoczucie to podsyłam linka: Dieta dla mózgu.
  5. Jedzenie śliwek wzmacnia naczynia krwionośne, zapobiega wielu chorobom układu krążenia oraz redukuje ryzyko osteoporozy.

Ciekawa jestem czy Wy też lubicie śliwki tak jak ja? 🙂 A ciasto śliwkowe aż się prosi o upieczenie 🙂

Nie ma komentarzy

Napisz komentarz