Przepisy

Szybki i zdrowy obiad: warzywa w sosie curry (bez nabiału, bez mięsa)

Warzywa to doskonale źródło witamin, minerałów i błonnika. Tak naprawdę powinny one stanowić podstawę naszej codziennej diety. Każdy sposób na jedzenie większej ilości warzyw jest dobry. Dziś mam dla Was banalny przepis na warzywa z dodatkiem curry. Przyprawa curry nie tylko dodaje smaku potrawom, ale i dzięki zawartości różnych składników doskonale wpływa na nasze zdrowie.

Warzywa w sosie curry

Potrzebne składniki:

-> 3 małe bataty

-> 1 duża papryka lub 2 małe

-> mrożona marchewka z groszkiem

-> mała cebula

-> ząbek czosnku

-> koncentrat pomidorowy

-> przyprawy: curry i papryka ostra

Sposób przygotowania:

-> cebulę drobno kroimy w kosteczkę i podsmażamy z dodatkiem oleju na patelni

-> w tym czasie kroimy paprykę w kostkę i dorzucamy do cebuli -> cebulę i paprykę smażymy tak około 10-15 minut

-> pod koniec smażenia cebuli i papryki dodajemy drobno posiekany czosnek

-> w międzyczasie kiedy smaży nam się papryka z cebulą obieramy i kroimy w grube kostki batata

-> pokrojonego batata wrzucamy do garnka, dodajemy do niego mrożoną marchewkę z groszkiem (ja kupuję opakowanie 450 g i dodaje tak mniej więcej połowę) i zalewamy wodą tak żeby tylko przykryć warzywa -> jeśli chcecie uzyskać bardziej rzadszą konsystencję to wlejcie więcej wody

-> batata, marchewkę i groszek chwilę gotujemy, a następnie dodajemy do nich podsmażoną cebulę, czosnek i paprykę

-> wszystko gotujemy na średnim ogniu jakieś 25 minut (warto sprawdzać czy batat jest już miękki)

-> pod koniec dodajemy około 3 łyżeczki koncentratu pomidorowego, szczyptę soli, 1/3 łyżeczki papryki ostrej i 1/2 łyżeczki przyprawy curry

Taki obiad możecie przyozdobić roszponką, rukolą czy natką pietruszki.

P.S. Oczywiście jeśli macie ochotę to możecie dodać jakieś mięso. Ja raczej nie przepadam i rzadko jem, ale z mięsem też będzie bardzo dobre 🙂

Nie ma komentarzy

Napisz komentarz