Przepisy

Szybki i zdrowy obiad: warzywa w sosie curry (bez nabiału, bez mięsa)

Warzywa to doskonale źródło witamin, minerałów i błonnika. Tak naprawdę powinny one stanowić podstawę naszej codziennej diety. Każdy sposób na jedzenie większej ilości warzyw jest dobry. Dziś mam dla Was banalny przepis na warzywa z dodatkiem curry. Przyprawa curry nie tylko dodaje smaku potrawom, ale i dzięki zawartości różnych składników doskonale wpływa na nasze zdrowie.

Warzywa w sosie curry

Potrzebne składniki:

  • 3 małe bataty
  • 1 duża papryka lub 2 małe
  • mrożona marchewka z groszkiem
  • mała cebula
  • ząbek czosnku
  • koncentrat pomidorowy
  • przyprawy: curry i papryka ostra

Sposób przygotowania:

  • cebulę drobno kroimy w kosteczkę i podsmażamy z dodatkiem oleju na patelni
  • w tym czasie kroimy paprykę w kostkę i dorzucamy do cebuli -> cebulę i paprykę smażymy tak około 10-15 minut
  • pod koniec smażenia cebuli i papryki dodajemy drobno posiekany czosnek
  • w międzyczasie kiedy smaży nam się papryka z cebulą obieramy i kroimy w grube kostki batata
  • pokrojonego batata wrzucamy do garnka, dodajemy do niego mrożoną marchewkę z groszkiem (ja kupuję opakowanie 450 g i dodaje tak mniej więcej połowę) i zalewamy wodą tak żeby tylko przykryć warzywa -> jeśli chcecie uzyskać bardziej rzadszą konsystencję to wlejcie więcej wody
  • batata, marchewkę i groszek chwilę gotujemy, a następnie dodajemy do nich podsmażoną cebulę, czosnek i paprykę
  • wszystko gotujemy na średnim ogniu jakieś 25 minut (warto sprawdzać czy batat jest już miękki)
  • pod koniec dodajemy około 3 łyżeczki koncentratu pomidorowego, szczyptę soli, 1/3 łyżeczki papryki ostrej i 1/2 łyżeczki przyprawy curry

Taki obiad możecie przyozdobić roszponką, rukolą czy natką pietruszki.

P.S. Oczywiście jeśli macie ochotę to możecie dodać jakieś mięso. Ja raczej nie przepadam i rzadko jem, ale z mięsem też będzie bardzo dobre 🙂

Szybki i zdrowy obiad: warzywa w sosie curry (bez nabiału, bez mięsa)
Oceń ten artykuł

Nie ma komentarzy

Napisz komentarz