Najlepsze naturalne antydepresanty

Naturalne antydepresanty, po które możemy sięgać bez recepty mają wpływ na nasz dobry nastrój i dodają energii. W łagodnych depresjach czy stanach obniżenia nastroju warto wypróbować leki z domowej apteczki. To, w jaki sposób się odżywiamy ma ogromny wpływ na nasze zdrowie, nie tylko fizyczne, ale również psychiczne. Odpowiednia dieta zwiększa odporność, poprawia samopoczucie i witalność oraz sprawia, że nie czujemy się tak zmęczeni, przygnębieni czy zniechęceni.


JAK W NATURALNY SPOSÓB ZADBAĆ O DOBRY NASTRÓJ?

Nie sposób nie wspomnieć na samym początku o czekoladzie. Jej właściwości poprawiające nastrój znane są już od dawna. W czekoladzie znajdziemy związki, które podnoszą poziom dopaminy, serotoniny oraz endorfin. Ponadto czekolada zawiera inne aktywnie biologiczne związki, które poprawiają ogólne samopoczucie i nastrój, a także dzięki nim odczuwamy radość, szczęście i euforię. Polifenole chronią neurony przed działaniem wolnych rodników. Jaka czekolada jest najzdrowsza? Oczywiście ta, która zawiera największą zawartość kakao. Wybierając czekoladę warto rzucić okiem na skład i wybierać tylko i wyłącznie te, które mają od 70% zawartości kakao, posiadają tylko tłuszcz kakaowy, a także na pierwszym miejscu w składzie zawierają miazgę kakaową.

Jeśli chcesz mieć dobry nastrój sięgaj po kwasy omega-3! Ludzie cierpiący na depresję mają obniżony poziom nienasyconych kwasów tłuszczowych. W krajach gdzie spożywa się dużo ryb odnotowuje się mniejszą liczbę przypadków depresji. Kwasy omega-3 są niezbędne do funkcjonowania centralnego systemu nerwowego oraz ochraniają go. Ponadto łagodzą choroby neurologiczne, zwiększają poziom serotoniny, która poprawia nasze samopoczucie, zapobiegają depresji oraz zmniejszają wahania nastroju. Gdzie znajdziemy kwasy omega-3? W rybach, siemieniu lnianym i oleju lnianym, awokado czy orzechach.

Nie bój się słońca! Przebywanie na słońcu przyczynia się do lepszego samopoczucia i zadowolenia z siebie. Słońce podnosi poziom enkefalin w skórze, które znoszą uczucie bólu. Słońce jest również doskonałym źródłem witaminy D, która poprawia funkcjonowanie układu odpornościowego. Więcej słońca to lepszy nastrój i większa radość z życia.

Witaminy z grupy B również odgrywają bardzo ważną rolę i ich niedobór skutkuje złym samopoczuciem, rozdrażnieniem, przygnębieniem, niepokojem, brakiem sił, a także depresją. W jakich produktach znajduje się najwięcej witaminy B? Ziarna, owoce, warzywa, produkty pełnoziarniste, jaja, tuńczyk, banany, otręby, orzechy czy drób. Niedobory witaminy B prowadzą do napięcia nerwowego, depresji i apatii. Ponadto gorzej radzimy sobie z sytuacjami stresującymi oraz mamy problem z koncentracją i pamięcią.

Od dawna znane jest również działanie antydepresyjne dziurawca. Zalecany jest przy objawach łagodnej i umiarkowanej depresji oraz bezsenności i przy migrenach. Oprócz działania antydepresyjnego dziurawiec działa przeciwzapalnie i dobrze wpływa na nasz układ pokarmowy. Ziele dziurawca można spożywać pod różnymi postaciami, np. zioła do zaparzania czy tabletki z wyciągiem z ziela dziurawca.

Wyciąg z korzenia żeń-szenia znalazł zastosowanie już 4000 lat temu, a dziś nadal warto wykorzystywać jego działanie w leczeniu depresji, nerwic oraz zaburzeń snu. Ponadto żeń-szeń poprawia koncentrację i pamieć, dodaje energii i zwiększa odporność na stres. Żeń-szeń możemy przyjmować podobnie jak dziurawiec – w tabletkach lub w postaci naparów.

Ruch uwalnia endorfiny czyli hormony szczęścia. Aktywność fizyczna nie tylko doskonale wpływa na nasze samopoczucie, ale pomaga zadbać o zdrowie fizyczne. Ćwiczenia wzmacniają odporność oraz pomagają rozładować stres i napięcie. Regularna aktywność pomaga zapobiec wielu chorobom, także depresji.


Depresji również sprzyja długie siedzenie w zamkniętym pomieszczeniu, dlatego warto codziennie znaleźć chwilę na aktywność fizyczną. Może być to nawet 30 minutowy spacer. Warto również sięgać po banany i awokado. Zawierają tryptofan, który pobudza wydzielanie serotoniny. Siemię lniane należy do naszych polskich superfoods. Jest tanie i możemy po nie sięgać bardzo często. Wiele badań wykazało, że osoby cierpiące na depresję mają zbyt mało kwasów omega-3 w organizmie. Naturalne antydepresanty nie powodują skutków ubocznych, a jednocześnie są naprawdę skuteczne.

2 komentarze

  • naturyfanki.pl 2 kwietnia 2017 at 15:28

    Świetny blog. Dużo ciekawych informacji!! ???

    Reply
  • Praktykantka 6 kwietnia 2017 at 20:45

    Super zestawienie naturalnych substancji (oraz sposobów) zapobiegających pogorszeniu nastroju.

    Reply

Leave a Comment