Zdrowy styl życia

Najlepsze źródła magnezu w pożywieniu

Magnez to niesamowicie ważny pierwiastek, który pełni kluczową rolę w naszym organizmie. Nie bez powodu został nazwany przez naukowców „Królem życia”. Niestety nasze społeczeństwo ma ogromne niedobory magnezu. Niedobór magnezu prowadzi do wielu chorób i zaburzeń. Drżenie mięśni, szybkie męczenie się oraz rozdrażnienie to tylko podstawowe objawy niedoboru magnezu. Magnez jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowanie układu nerwowego, mięśniowego i immunologicznego. Postanowiłam stworzyć listę produktów, w których znajdziemy najwyższą zawartość magnezu. Warto wprowadzić te produkty do codziennej diety i każdego dnia sięgać po najlepsze źródła magnezu. Niektóre z tych produktów sprawdzą się doskonale jako przekąska w ciągu dnia.

Niedawno opublikowałam wpis na blogu, w którym pisałam o tym jak kupić dobry magnez. Jeśli zdecydowaliście się na suplementację to podsyłam wpis -> Najlepsze i najgorsze formy magnezu

Najlepsze źródła magnezu w pożywieniu

KAKAO

Prawdziwa skarbnica magnezu. Warto codziennie sięgnąć po kawałek prawdziwej gorzkiej czekolady. Jakie kakao jest najzdrowsze? W sklepie najczęściej spotkać można zwykłe, klasyczne kakao. Warto jednak poszukać lub zamówić przez internet prawdziwe surowe kakao. W przeciwieństwie do zwykłego kakao surowe ziarna nie są ani palone ani prażone, a fermentowane i suszone. Dzięki temu zachowują wiele cennych składników i silnych właściwości np. antyoksydacyjnych. Jeśli znajdziecie gdzieś surową gorzką czekoladę to też polecam kupić – prawdziwa bomba zdrowotna 🙂

NASIONA

Ziarna słonecznika, siemię lniane, pestki dyni, nasiona chia czy ziarna sezamu to także dobre źródło magnezu. Tak naprawdę każde nasiona posiadają swoje specyficzne właściwości zdrowotne i nie sposób ich wszystkich wymienić. Nasiona można podjadać osobno lub dodawać do sałatek czy koktajli.

KASZA GRYCZANA

Kto z Was często sięga po kaszę gryczaną? Ostatnio pytałam się moich znajomych czy jedzą kaszę gryczaną i wiele z nich odpowiedziało, że niestety nie. Albo jedzą, ale bardzo rzadko. A szkoda. Częste jedzenie kaszy uzupełnia niedobory witamin i minerałów. Dodatkowo odkwasza nasz organizm, zawiera dużo błonnika i białka.

ORZECHY

Migdały, orzechy brazylijskie, orzechy nerkowca, orzeszki ziemne, orzechy włoskie i laskowe. Orzechy zawierają wiele cennych składników i minerałów, które pomagają w walce z bezsennością oraz poprawiają pamięć i koncentrację. To doskonała przekąska, która odżywi Twój mózg w ciągu dnia i pomoże Ci szybciej myśleć. Duża zawartość kwasów omega-3 działa jak naturalny antydepresant i poprawia samopoczucie. To co? Przekonałam Cię do tego, żeby codziennie sięgać po orzechy? 🙂

GROCH

Wiecie, że groch jest jednym z najstarszych warzyw uprawianych przez człowieka? Groch zawiera spore ilości magnezu, błonnika i białka. Dodatkowo przywraca równowagę kwasowo-zasadową i chroni przed nowotworami.

OTRĘBY PSZENNE

Zawierają wysoką zawartość witamin z grupy B. A więc jedzenie otrąb wpływa doskonale na prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Dodatkowo otręby oczyszczają organizm z toksyn i zawierają naprawdę dużo błonnika.

PŁATKI OWSIANE

Codziennie rozpoczynam dzień od szklanki wody z cytryną i ciepłej owsianki. Płatki owsiane tak naprawdę kompleksowo pokrywają zapotrzebowanie organizmu na składniki odżywcze. Jedzenie płatków pomaga utrzymać wagę w normie, reguluje ciśnienie oraz bardzo dobrze wpływa na pracę serca. Dzięki dużej zawartości błonnika płatki pomagają chronić nasze jelita przed chorobą nowotworową. Płatki owsiane są bogatym źródłem magnezu, a więc doskonale wpływają na układ nerwowy.

Dodatkowo sporo magnezu zawierają:

  • jarmuż
  • natka pietruszki
  • szpinak
  • rukola
  • banany
  • botwinka
  • ryż brązowy
  • awokado
  • fasola biała
  • soczewica i ciecierzyca
  • bób
  • szczaw i 
  • koperek

1 komentarz

  • Reply
    Toja
    11 kwietnia 2018 at 15:19

    Otręby i płatki to nie mój smak, ale orzechy i kakao absolutnie tak 🙂

  • Napisz komentarz