Zdrowy styl życia

Jakie formy magnezu wchłaniają się najlepiej? Jak kupić dobry magnez?

Wiecie, że magnez bierze udział w około 300 procesach biochemicznych w naszym organizmie? To niesamowicie ważny pierwiastek, którego niedobór prowadzi do wystąpienia wielu zaburzeń oraz prowadzi do wielu chorób. Magnez jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowanie układu nerwowego, mięśniowego i immunologicznego. Drżenie mięśni, szybkie męczenie się oraz rozdrażnienie to tylko podstawowe objawy niedoboru magnezu. Tak naprawdę magnez i jego wpływ na nasze zdrowie to temat rzeka, który idealnie nadaje się na odrębny post na blogu.

Jakiś czas temu opublikowałam artykuł na blogu, w którym pisałam o tym jak ważna jest odpowiednia suplementacja witaminy D. Niestety mamy ogromne niedobory nie tylko witaminy D, ale i magnezu. Stres, kofeina, alkohol, czarna herbata, niektóre leki, a także nieodpowiednia dieta przyczyniają się do niedoboru magnezu. Oczywiście zachęcam Was do tego, żeby codziennie sięgać po produkty, które zawierają dużo magnezu i starać się prowadzić zdrową oraz zbilansowaną dietę. Jeśli jednak zdecydujecie się na suplementację magnezu to warto wiedzieć jaka forma magnezu najlepiej się wchłania. Poniżej znajdziecie małą ściągawkę z listą najlepszych i najgorszych form magnezu.

Najlepsze formy magnezu

Cytrynian magnezu

Mleczan magnezu

Taurynian magnezu

Jabłczan magnezu

Glicynian magnezu

Chlorek magnezu

Węglan magnezu

Najgorsze formy magnezu

Tlenek magnezu

Siarczan magnezu

Glutaminian i asparaginian magnezu

Magnez w sprzedaży można znaleźć pod różnymi postaciami, ale najbardziej powszechną formą jest tlenek magnezu, który wchłania się w ok. 3-4%. To naprawdę bardzo mało. W reklamach często można usłyszeć, że warto kupić taki magnez, ponieważ zawiera podwójną dawkę magnezu. I co z tego? Skoro jego wchłanialność jest na tak niskim poziomie, tzn. prawie w ogóle się nie wchłania. Suplementy na bazie tlenku magnezu są tak popularne, ponieważ w jednej tabletce można zmieścić dużo magnezu. Ponadto tlenek magnezu jest po prostu tani. Czyli jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze 🙂 Jeśli widzisz na opakowaniu, że w jednej tabletce mieści się np. 375 mg jonów magnezowych w postaci tlenku to wiedz, że taki magnez się po prawie nie przyswaja. To chwyt marketingowy. Nie chodzi o to, żeby przyjmować jak największą dawkę magnezu. Często słyszę jak w reklamach producenci przekonują, że ich preparat jest najlepszy, ponieważ zawiera podwójną dawkę magnezu. Chodzi tutaj o przyswajalność czyli o jakość, a nie ilość.

  • Cytrynian magnezu jest tani i łatwo przyswajalny, ale nie powinny po niego sięgać osoby, które mają problem z luźnym wypróżnianiem się. Zaś idealnie sprawdzi się u osób z zaparciami.
  • Siarczan magnezu inaczej nazywany jest solą Epsom. Nie polecam siarczanu magnezu łykać, ponieważ bardzo łatwo można go przedawkować i dostać naprawdę ostrego rozwolnienia. Jednak siarczan magnezu można stosować np. w kąpieli lub jako oliwę magnezową na skórę.

P.S. W tekście posługiwałam się słowem suplement, co nie oznacza, że polecam wybór suplementu. To już od Was zależy czy wybierzecie lek czy suplement. Najważniejsze jest to, żeby wiedzieć jakie formy magnezu wchłaniają się najlepiej.

Jakie formy magnezu wchłaniają się najlepiej? Jak kupić dobry magnez?
5 (100%) 1 vote

Nie ma komentarzy

Napisz komentarz