Przepisy

6 przepisów na pyszny i zdrowy koktajl z jarmużem

Zielone koktajle to prawdziwa bomba zdrowotna dla naszego organizmu. Zielone liście dodają energii, oczyszczają i wzmacniają organizm oraz doskonale wpływają na urodę. Od kilku miesięcy piję regularnie zielone koktajle i nigdy wcześniej nie miałam tak pięknej cery jak teraz. W dzisiejszym wpisie podrzucę Wam kilka przepisów na koktajl z jarmużem.

Dlaczego warto częściej sięgać po jarmuż? Jarmuż posiada mnóstwo witaminy C i stanowi bardzo dobre źródło kwasów omega-3, które doskonale wpływają na prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego i całego organizmu. W jarmużu znajdziemy także duże ilości witaminy A, która dba o nasz wzrok i wzmacnia odporność. Ponadto jarmuż zawiera naprawdę spore ilości witamin i minerałów.

Kilka słów na temat właściwości zielonych liści. Dlaczego warto pokochać zielone koktajle?

  • Zielone liście ZAWIERAJĄ CHLOROFIL, który nadaje skórze piękny, oliwkowy odcień. Chlorofil chroni organizm przed nowotworami, blokuje przekształcanie się zdrowych komórek w chore, wspomaga leczenie anemii, przeciwdziała zakwaszeniu organizmu, oczyszcza jelita i wątrobę, poprawia wzrok, reguluje cykl miesiączkowy, dodaje energii i wzmacnia odporność. Wypisałam tutaj najważniejsze właściwości chlorofilu, ale sami przyznajcie, że jego działanie zaskakuje!
  • Dzięki dużej zawartości PRZECIWUTLENIACZY zielone liście neutralizują wolne rodniki, które opóźniają procesy starzenia się organizmu oraz chronią przed rakiem. ANTYOKSYDANTY wzmacniają układ odpornościowy, łagodzą skutki stresu i świetnie wzmacniają wzrok.
  • Są doskonałym źródłem WAPNIA, który wzmacnia kości i zęby, łagodzi alergie skórne i pokarmowe oraz wzmacnia paznokcie.
  • Zielone liście zawierają naprawdę wiele cennych składników odżywczych, dużo aminokwasów, minerałów i witamin. Nie sposób ich wszystkich wymienić. Zielone smoothie wzmacniają organizm, poprawiają zdrowie i pomagają zapobiegać wielu chorobom.

5 przepisów na koktajl z jarmużem

  1. duża garść jarmużu, 2 pomarańcze, pół cytryny, 1 łyżka siemienia lnianego, pół szklanki wody
  2. duża garść jarmużu, pomarańcza, jabłko, pół cytryny, 1 łyżka siemienia lnianego, pół szklanki wody
  3. duża garść jarmużu, szklanka malin lub truskawek, 1 łyżka siemienia lnianego, pół szklanki wody
  4. duża garść jarmużu, pomarańcza, jabłko, banan, pół cytryny, 1 łyżka siemienia lnianego, pół szklanki wody
  5. duża garść jarmużu, awokado, duża pomarańcza, jabłko, pół cytryny, 1 łyżka siemienia lnianego, pół szklanki wody
  6. duża garść jarmużu, gruszka, banan, pomarańcza, 1 łyżka siemienia lnianego, pół szklanki wody
  7. duża garść jarmużu, 2 kiwi, jabłko, pół cytryny, 1 łyżka siemienia lnianego, pól szklanki wody

P.S. Z podanych przeze mnie przepisów wychodzi porcja dla 2 osób. Jeśli chodzi o wodę to możecie jej dodać więcej lub mniej w zależności od tego czy lubicie bardziej czy mniej gęste koktajle. Jeśli nie macie pomarańczy to możecie dodać zamiast tego kilka mandarynek.

Zdecydowanie polecam picie takich koktajli! Odkąd pije zielone smoothie naprawdę czuje się lepiej i widzę różnicę  w wyglądzie mojej cery.

2 komentarze

  • Reply
    JJanuez
    3 stycznia 2018 at 22:03

    Dobre proste pomysły.

  • Reply
    Piotr
    17 stycznia 2018 at 14:53

    Na pewno sprawdzę ten przepis. Bardzo często rano robię sobie takie koktajle przed pracą. Dzięki za pomysł i czekam na kolejne wpisy.

  • Napisz komentarz