Zdrowy styl życia

Jak wzmocnić organizm w walce z wirusami i bakteriami? Tanie i skuteczne sposoby

Istnieje kilka naprawdę prostych sposobów na wzmocnienie swojej odporności. Na blogu już kiedyś wspominałam o tym, że prowadzenie zdrowego stylu życia i zdrowa dieta wcale nie muszą zrujnować naszego budżetu domowego. Ostatnio też na instagramie opublikowałam zdjęcie zakwasu z buraka i napisałam, że w okresie jesienno-zimowym ratuję się właśnie tym cudeńkiem. Jeśli jesteście ciekawi jak można wzmocnić organizm w walce z chorobami domowymi i tanimi sposobami to zapraszam.

Jak wzmocnić organizm w walce z chorobami?

ZAKWAS Z BURAKÓW – pomimo tego, że ostatnio mam totalny spadek energii to nie mogę sobie pozwolić na lenistwo. Mając sklep internetowy muszę pracować na pełnych obrotach aż do świąt. Na szczęście istnieją pewne produkty, które przychodzą mi z pomocą. Mam na myśli oczywiście nasze cudowne buraki, które odmładzają, odtruwają organizm, dodają energii, zmniejszają uczucie zmęczenia i poprawiają wydolność organizmu. Natomiast w zakwasie z burków znajdziemy wszystko to, co najlepsze w burakach i jeszcze więcej dobroci. Taki zakwas działa jak naturalny energetyk! Dodatkowo posiada probiotyki, które wzmacniają florę bakteryjną jelit.

CIEPŁE POSIŁKI – kiedy na dworze robi się zimno stawiam na ciepłe posiłki – szczególnie na zupy. Są tanie, zdrowe i rozgrzewają organizm. Po zjedzeniu takiej zupy jest mi gorąco i czuję na własnej skórze jak cudownie rozgrzewa moje ciało. Dodatkowo taka zupa to świetny sposób na jedzenie większej ilości warzyw.

DOBRE PROBIOTYKI – szacuje się, że około 70% naszej odporności znajduje się w jelitach. To bardzo dużo. Korzystnie na florę bakteryjną jelit wpływają oczywiście wszelkie kiszonki oraz zakwas z buraków, ale i nasz styl życia. Już jednorazowy silny stres obniża bakterie obronne w naszych jelitach. To, w jaki sposób sobie radzisz ze stresem i Twój sposób odżywiania mają ogromny wpływ na obecność dobrych bakterii. Na IV roku studiów przeszłam okropną jelitówkę. Myślałam, że umrę na tym SORze. Teraz staram się dbać o swoje jelita i oprócz diety sięgam także dodatkowo 2-3 razy w tygodniu po probiotyk w tabletkach.

ROZGRZEWAJĄCE NAPOJE – herbata zimowa to mój must have. Dodatkowo sięgam po rozgrzewające zioła i przygotowuję domowy napar z zioł. W skład tego napoju wchodzą takie zioła jak: lipa 50g, macierzanka 50g, babka lancetowata 50g, czarny bez 50g i dziewanna 50g. Wymienione wyżej zioła mają działanie napotne, przeciwzapalne, bakteriobójcze, antyoksydacyjne, przeciwbakteryjne i przeciwwirusowe. Doskonale wzmacniają organizm w walce z chorobami, ale i wspomagają leczenie przeziębień, grypy, anginy i wszelkich infekcji dróg oddechowych.

Czasem także zamawiam na mieście rozgrzewającą herbatkę 🙂

RUCH/SPORT – jeśli nie chce Wam się wykonywać męczących ćwiczeń wystarczy, że pójdziecie na spacer. Wracając z pracy możecie wysiąść dwa przystanki wcześniej. Jeśli miejsce docelowe, do którego zmierzam ma ze 4 przystanki to nawet nie ma mowy, żebym jechała. Idę pieszo. Ubieram się cieplej i idę. Oczywiście zachęcam do uprawiania sportu, ale jeśli aktualnie nie po drodze Wam na siłownię czy basen to zawsze można nadrobić spacerem 🙂 Ostatnio czytałam o tym, że brak ruchu wręcz szkodzi i przyczynia się do rozwoju wielu chorób przewlekłych.

ODPOCZYNEK – widziałam ostatnio bardzo ciekawe wyniki badań. Wynika z nich jasno, że efekty naszej pracy nie zależą tylko od włożonej pracy. Wpływ na to ma odpowiednia ilość pracy i odpoczynku czyli utrzymanie równowagi. Nie da się pracować cały czas na pełnych obrotach. Nasz organizm potrzebuje odpoczynku i odpowiedniej ilości snu tak jak wody. Bardzo dużo dorosłych Polaków sypia poniżej 7 godzin na dobę. Przyczyny są różne od psychicznych i fizycznych po związane z pracą i życiem osobistym. Niestety brak odpowiedniej ilości snu przekłada się na problemy zdrowotne.

PRZYJACIELE – obecność przyjaciela ma kojący wpływ na nasze zdrowie i wzmacnia odporność. Osoby, które posiadają przyjaciela lepiej radzą sobie ze stresem i trudnościami, cieszą się lepszym samopoczuciem, a także są optymistycznie nastawione do świata. Tak więc prawdziwa przyjaźń jest po prostu … zdrowa 🙂

WITAMINA C – kiedyś mój znajomy opowiadał mi o tym, że wszelkie przeziębienia leczy witaminą C. Po prostu, kiedy czuje, że coś go bierze sięga po większą dawkę kwasu l-askorbinowego. Na drugi dzień wstaje jak nowo narodzony – bez żadnych rewelacji ze strony układu pokarmowego. Za to zdrowy i po przeziębieniu nie ma znaku. Witamina C nie tylko odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego, ale pełni więcej funkcji. Warto się z nią zaprzyjaźnić.

Sami widzicie, że przedstawione przeze mnie sposoby nie są drogie. Na blogu znajdziecie także przepis na zakwas z buraków 🙂

Zakwas z buraków – złoto w czystej postaci + prosty przepis

Przepis na rozgrzewający napój, który wzmocni Twój organizm w okresie jesienno-zimowym

Nie ma komentarzy

Napisz komentarz