Lifestyle Zdrowy styl życia

Jak przestać jeść słodycze? Moje sprawdzone sposoby

Jakiś czas temu, kiedy zachorowałam na AZS postanowiłam spróbować wyleczyć się naturalnie i jednym z pierwszych kroków było odstawienie cukru i słodyczy. Nie było to dla mnie wtedy zbyt trudne, ponieważ byłam tak zdesperowana żeby się wyleczyć, że odstawiłam cukier i słodycze w jeden dzień. A słodziłam herbatę 2 łyżeczkami cukru (o zgrozo!). Dzień bez czegoś słodkiego był dniem straconym. Kiedy już wyleczyłam się naturalnie ochota na słodycze zaczęła powracać. Walczyłam wtedy sama ze sobą i często zastanawiałam się nad tym jak przestać jeść słodycze. Dziś mam dla Was kilka skutecznych sposobów, które akurat u mnie sprawdziły się doskonale.

Bardzo często słyszę od ludzi, którzy chcą zacząć zdrowo się odżywiać, że najtrudniej jest im zrezygnować ze słodyczy. Wcale się nie dziwię, ponieważ cukier naprawdę uzależnia. Pewien profesor Robert Lustig z University of California w San Francisco stwierdził, że cukier działa na mózg w podobny sposób, co uzależniające substancje, nawet narkotyki. Dlatego tak ciężko jest zrezygnować z jedzenia słodyczy. Niestety, całkowite wyeliminowanie cukru z diety jest niemożliwe. Czytając etykiety zawsze zadaje sobie pytanie w jakich produktach w dzisiejszych czasach nie ma cukru. Jednak można i warto go znacząco ograniczyć.

Tak wiem, że zdjęcie główne wpisu mocno kusi, ale cóż… nie miałam innego 🙂

Jak przestać jeść słodycze?

Zdaj sobie sprawę z tego, że słodycze są naprawdę niezdrowe 

Słodycze to doskonałe źródło cukru, syropu glukozowo-fruktozowego i tłuszczów utwardzonych. Już jedna łyżeczka cukru osłabia system odpornościowy i okrada organizm z minerałów. Cukier także osłabia pracę mózgu i powoduje, że nasz organizm szybciej się starzeje. Tłuszcze utwardzone uważane są za rakotwórcze, a jednak na potęgę dodawane są do żywności.

Nie kupuj słodyczy i nie gromadź ich w domu, najlepiej omijaj alejki ze słodyczami

Po jakimś czasie wejdzie Ci w krew omijanie alejek ze słodyczami. Ja już nawet nie zwracam na nie uwagi. Jeśli najdzie Cię ochota na coś słodkiego i w domu nie znajdziesz słodyczy to prawdopodobnie zrezygnujesz albo sięgniesz po jakiś owoc. Ja tak miałam i mam nadal. Nie ma u mnie miejsca w domu na słodycze.

Piecz w domu, eksperymentuj

To jest najlepszy sposób na ograniczenie słodyczy! Szczerze polecam. Pyszne domowe ciasto jest o wiele lepsze niż ciasteczka ze sklepu. Sam wiesz co dodajesz do środka, a taka domowa słodycz zaspokaja ochotę na coś słodkiego. Na moim blogu w zakładce ‚przepisy‚ znajdziesz kilka fajnych pomysłów na proste ciasta.

Przerzuć się na zdrowe słodycze

Dzięki temu, że ostatnio panuje ogromna moda na bycie fit, eko itp. w sklepach znaleźć możemy coraz więcej zdrowych słodyczy, szczególnie batonów. Niektóre z nich są lepsze, drugie gorsze w smaku, ale myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie.

Zadbaj o zdrową i zbilansowaną dietę

Tak wiem, że w dzisiejszych czasach dużo ludzi je w biegu albo wraca wieczorem do domu i musi nadrobić cały dzień niejedzenia. Jednak kiedy wprowadzisz regularne i różnorodne posiłki do codziennego menu oraz nie dopuścisz do ogromnego głodu to nie będziesz już tak wariował na punkcie słodyczy.

Korzystaj ze zdrowych zamienników cukru

Jeśli pieczesz coś w domu lub lubisz pić słodką kawę czy herbatę korzystaj ze zdrowych zamienników cukru. Moje ulubione to: miód, ksylitol i cukier kokosowy.

Sięgaj częściej po owoce

Owoce to doskonałe źródło witamin, minerałów i błonnika. Również zawierają cukier, ale jest on w postaci naturalnej, a nie przetworzonej. Dzięki zawartości błonnika wolniej się wchłania i powoli uwalnia energię.

Jeśli macie jakieś swoje sposoby czy pomysły to dawajcie znać w komentarzu! Chętnie się dowiem jak Wy sobie radzicie 🙂

P.S. Pamiętajcie, żeby we wszystkim zachować umiar. Jeśli zjecie sobie od czasu do czasu coś słodkiego to nic się nie stanie. Jednak ze swojego doświadczenia wiem, że cheal meal powoduje większą ochotę na słodycze i ciężko poprzestać np. na jednym rafaello 😀

3 komentarze

  • Reply
    Ewa
    27 czerwca 2018 at 07:55

    Bardzo fajny wpis. Polecam dodawanie coraz mniejszej ilości cukry do herbaty, kwestia przyzwyczajenia i zaprzestanie słodzenia nie będzie problemem 🙂 Gorzkiej kawy z mlekiem nie lubię, dlatego dodaję zawsze cynamon – ma fajny aromat i sprawia że cukier staje się zbędny.
    Dobrym motywatorem jest też przyjrzenie się składom tych słodyczy. A spożywanie odpowiednich porcji posiłków i brak słodyczy w domu na prawdę pomaga w niejedzeniu ich.

  • Reply
    Sowia Wola
    28 czerwca 2018 at 13:32

    Odzwyczajenie się od jedzenia słodyczy może sprawić wiele problemu 😛 Na początku jest ciężko, później już z górki!

  • Reply
    Wera
    5 lipca 2018 at 11:44

    Oj wiem po sobie że to nie jest takie proste, zwłaszcza kiedy wklejasz takie apetyczne zdjęcia 😛

  • Napisz komentarz