Zdrowy styl życia

Jak dobrze i zdrowo zjeść żeby schudnąć?

Chcę schudnąć od czego zacząć?

Pamiętaj, że odchudzanie to nie jest jakiś magiczny proces. Nie schudniesz łykając cudowne tabletki czy pijąc herbatki odchudzające. Proces odchudzania najlepiej zacząć od zmiany nawyków żywieniowych i odpowiedniego treningu.

Jak skutecznie zacząć odchudzanie?

  1. Jedz regularnie, najlepiej co 3-4 godziny
  2. Ogranicz alkohol
  3. Pij dużo wody
  4. Sięgaj często po produkty zawierające sporo błonnika

Kolejną rzeczą, która przychodzi mi na myśl to zrezygnowanie ze słodyczy. Bardzo często słyszę od ludzi, którzy chcą zacząć zdrowo się odżywiać, że najtrudniej jest im zrezygnować ze słodyczy. Wcale się nie dziwię, ponieważ cukier naprawdę uzależnia. Pewien profesor Robert Lustig z University of California w San Francisco stwierdził, że cukier działa na mózg w podobny sposób, co uzależniające substancje, nawet narkotyki. Dlatego tak ciężko jest zrezygnować z jedzenia słodyczy. Niestety, całkowite wyeliminowanie cukru z diety jest niemożliwe. Czytając etykiety zawsze zadaje sobie pytanie w jakich produktach w dzisiejszych czasach nie ma cukru. Jednak można i warto go znacząco ograniczyć.

Piecz w domu i eksperymentuj. To jest najlepszy sposób na ograniczenie słodyczy! Szczerze polecam. Pyszne domowe ciasto jest o wiele lepsze niż ciasteczka ze sklepu. Sam wiesz co dodajesz do środka, a taka domowa słodycz zaspokaja ochotę na coś słodkiego. Na moim blogu w zakładce przepisy znajdziesz kilka fajnych pomysłów na proste ciasta.

Dodatkowo internet to prawdziwa skarbnica, w której można znaleźć prawie wszystko. Poszukaj w internecie zdrowych i pysznych przepisów, jeśli masz ochotę to kup książki z przepisami.

Czy owsianka jest dobra na odchudzanie?

Tak! Jedzenie płatków owsianych powoduje uczucie sytości na długo. Dodatkowo płatki owsiane usuwają zbędne produkty przemiany materii z jelit i regulują poziom cukru we krwi.

Poranna owsianka to doskonałe źródło energii, która uwalnia się stopniowo nie powodując nagłego skoku insuliny. Dzięki temu jedzenie porannej owsianki zapobiega napadom wilczego głodu.

Dodatkowo owsianki przygotowuje się naprawdę szybko. Wystarczy zalać płatki mlekiem roślinnym lub wodą, chwilę podgotować i na końcu posypać owsiankę jakimiś owocami, orzechami itp. Do takiej owsianki możemy dodać otręby, płatki orkiszowe lub jaglane czy wiórki kokosowe.

Zdrowe odchudzanie – co jeść?

Co jeść podczas diety odchudzającej? Jak ktoś się mnie pyta jak szybko schudnąć odpowiadam: ZDROWO! Znam wiele osób, które schudły tylko i wyłącznie dlatego, że zmieniły swoje nawyki żywieniowe oraz zaczęły się ruszać. Jak się ich pytam czy liczą kalorie, odpowiadają, że absolutnie nie! Tak więc jak najbardziej trzeba jeść zdrowo by chudnąć. Skuteczne odchudzanie nie musi być trudne, bo można po prostu jeść zdrowo, a przy tym się trochę poruszać. Jeśli tylko nie mamy jakichś zaburzeń metabolizmu, z pewnością efektem będzie stopniowa utrata zbędnej masy.

Jak jeść zdrowo żeby schudnąć?

Wprowadź do swojej diety dużo owoców i jeszcze więcej warzyw. Po owoce najlepiej sięgać w pierwszej połowie dnia, a także po treningu. Jednak warto unikać jedzenia owoców na noc. Zawarte w nich cukry nie zostaną dobrze strawione, a dodatkowo zaostrzą nam apetyt.

Jeśli jesteś na diecie odchudzającej to sięgaj po warzywa, które mają niski indeks glikemiczny i mało kalorii jednocześnie dając uczucie sytości, np. kalafior, fasolka szparagowa, marchew, papryka, cukinia, buraki i botwinka, pomidory, rukola.

Jeśli chodzi o owoce to sięgaj po takie, które mają niską zawartość cukru, np. czarna porzeczka, agrest, jeżyny, poziomki, borówki, maliny, jagody, truskawki, czereśnie, wiśnie, śliwki, brzoskwinie, jabłka, gruszki, cytrusy czy kiwi.

Nie rezygnuj ze zdrowych tłuszczów, ponieważ to nie tłuszcze powodują tycie. Nadwaga i otyłość jest spowodowana zbyt dużą ilością kalorii w diecie i brakiem ruchu. Jeśli tyjemy to znaczy, że odżywiamy się nieodpowiednio lub jemy za dużo, a dodatkowo kompletnie nie dbamy o to, żeby to wszystko spalić i ruszać się. Co więcej, przykładowo olej lniany dobrze wpływa na metabolizm, ponieważ oczyszcza wątrobę i pobudza produkcję kwasów żółciowych, a zawarty w nim kwas linolowy rozkłada komórki tłuszczowe. Olej lniany sprawia, że nasz organizm przestaje magazynować tłuszcz.

Inne źródła zdrowych tłuszczów to awokado, orzechy i nasiona.

Co wyeliminować z diety żeby schudnąć?

Na pewno wysoce przetworzone produkty, niezdrowe przekąski, słodycze, wszelkie pączki i drożdżówki, biały makaron i białe pieczywo, fast-foody, smażone potrawy, słodzone napoje i napoje alkoholowe.

Dodatkowo źle na nasz metabolizm wpływa:

  • niejedzenie śniadań,
  • nieregularne posiłki,
  • objadanie się wieczorem i spożywanie głównego posiłku wieczorem,
  • podjadanie niezdrowych przekąsek,
  • spożywanie zbyt małej ilości warzyw i wody.

Kiedy najlepiej zacząć odchudzanie?

Najlepiej już! 🙂 W momencie kiedy zaczniesz uprawiać jakiś sport i wprowadzisz zdrowe nawyki żywieniowe zobaczysz, że Twoja waga zaczynie powoli spadać. Dodatkowo możesz wspomagać się napojami, które przyspieszają metabolizm:

  • woda z cytryną i imbirem – wiesz, że szklanka wody z cytryną wypita na czczo przyspiesza metabolizm aż o 30%? Woda z cytryną jest doskonałym napojem dla osób, które dbają o linię lub się odchudzają, ponieważ spowalnia wchłanianie się cukru i daje uczucie sytości. Przeprowadzono badanie, dzięki któremu dowiedziono, że wypijanie z samego rana wody z cytryną podniosło metabolizm osób badanych aż o 30%. Uczestnicy badania, który pili taką wodę przed samym posiłkiem zrzucili o 44% więcej wagi niż osoby, które nie piły.
  • woda z kurkumą – tak naprawdę właściwości kurkumy to temat rzeka. Działanie kurkuminy na nasz organizm jest niesamowite! Woda z kurkumą podkręca metabolizm i jest bardzo pomocna w zwalczaniu otyłości oraz zapobiega odkładaniu się tkanki tłuszczowej.

Przepis na wodę z kurkumą -> Woda z kurkumą i jej fenomenalne działanie na organizm

  • woda z octem jabłkowym – ocet jabłkowy zdecydowanie przyspiesza spalanie tłuszczu i podkręca metabolizm oraz wzmaga uczucie sytości. Oprócz picia wody z octem jabłkowym możecie go używać przygotowując domowe sosy do sałatek. Dodatkowo ocet jabłkowy oczyszcza organizm z toksyn, przywraca równowagę kwasowo-zasadową, ma działanie antybakteryjne, a także zawiera dużo potasu. Podczas odchudzania zaleca się picie wody z octem nawet 3 razy dziennie (na szklankę wody dodaje się 1-2 łyżeczki octu – w zależności od tego ile razy dziennie się pije). Niestety woda z octem nie sprawdzi się u każdego. Jeśli po wypiciu takiej wody zauważycie, że Wasz organizm nie polubił się z octem wtedy trzeba będzie odstawić. Ale jest to naprawdę indywidualna kwestia. Ja po takim napoju czuje się dobrze 🙂
  • zielona herbata – zielona herbata przyspiesza przemianę materii oraz wspomaga spalanie tłuszczu, dlatego też polecana jest osobom na diecie odchudzającej. Ja codziennie sięgam po zieloną herbatę ze względu na jej właściwości zdrowotne. Zielona herbata oczyszcza organizm z toksyn i metali ciężkich, działa antynowotworowo i spowalnia procesy starzenia się organizmu. Wybierajcie dobre jakościowo herbaty zielone, nie z Chin. Ja kupuję zieloną herbatę z certyfikatem EKO za kilka zł.

Jeśli nie ma jakichś przeciwwskazań na początku możesz oczyścić swój organizm za pomocą diety dr Dąbrowskiej. Dość znana dieta, dzięki której udało się schudnąć wielu osobom. Jeśli interesuje Cię ten temat to odsyłam to wpisu -> Dieta dr Dąbrowskiej – jak wytrwać i zacząć? Efekty i super przepisy! Mam nadzieję, że udało mi się odpowiedzieć na pytanie jak dobrze i zdrowo jeść by schudnąć. Zasady są proste, produkty dostępne i teraz wszystko zależy od Ciebie!

Jak dobrze i zdrowo zjeść żeby schudnąć?
Oceń ten artykuł

4 komentarze

  • Reply
    PiotrekPi
    13 września 2018 at 19:32

    O wodzie z octem jabłkowym słyszałem. z Początku myślałem, ze to po prostu jakieś dyrdymały, ale przekonałem się że jednak nie, zwłaszcza po Twoim wpisie. Co do napojów to nie umiem za dużo wypić jej. Piję około 2l, ale mozolnie mi to idzie. Co do jedzenia wieczorem. To jak to w końcu? jeść na 2 godziny przed snem czy jeść ostatni posiłek o godzinie 18-19?

  • Reply
    Krzysztof
    18 września 2018 at 09:41

    Ja również znałem metodę na ocet jabłkowy ale kurkuma to dla mnie nowość. Tak samo woda z cytryną i imbirem. Jeżeli chodzi o alkohol to już teraz jestem w kropce, bo z jednej strony nie bo otyłość, z drugiem natomiast badania że kcal w szklance piwa prawie tyle co i w szklance soku z pomarańczy, a jedynie wzmożony apetyt po piwie jest groźny.

  • Reply
    Jarobro
    21 września 2018 at 07:38

    Tak samo jak Krzysztof również nadal nie wiem czy w końcu można ten alkohol czy nie? Jak wielu ludzi tak wiele opinii. Na pewno ciekawa opcja to woda z cytryną i imbirem. Tak proste, a jak skuteczne. Muszę jeszcze spróbować tego octu bo muszę przyznać, że pierwszy raz o czymś takim słyszę. 😉

  • Reply
    Marcin
    17 października 2018 at 11:18

    Stotuje się do wiekszości tych zasad, mam jednak pewien problem. Chodzi o stres – pracuje na wymagającym stanowisku i zawsze kiedy w pracy robi się spokojniej to przybywa mi około 5kg. Jem przynajmniej 4 posiłki dziennie o regularnych porach a do tego pije bardzo dużo wody. Macie może pomysł co może być przyczyną?

  • Napisz komentarz