Dlaczego warto pić zielone smoothie? W jaki sposób je komponować?

Zielone smoothie to prawdziwa bomba witaminowa dla naszego organizmu. Zielone liście to jedne z najzdrowszych warzyw. Zielone koktajle pokochały osoby, które dbają o swoje zdrowie, ponieważ dodają one energii, wzmacniają organizm, zapewniają lepszy nastrój i doskonale wpływają na urodę. Dlaczego warto je pić i jaki mają wpływ na nasze zdrowie i wygląd?


DLACZEGO ZIELONE LIŚCIE SĄ ZDROWE?

  • ZAWIERAJĄ CHLOROFIL, który nadaje skórze piękny, oliwkowy odcień. Chlorofil chroni organizm przed nowotworami, blokuje przekształcanie się zdrowych komórek w chore, wspomaga leczenie anemii, przeciwdziała zakwaszeniu organizmu, oczyszcza jelita i wątrobę, poprawia wzrok, reguluje cykl miesiączkowy, dodaje energii i wzmacnia odporność. Wypisałam tutaj najważniejsze właściwości chlorofilu, ale sami przyznajcie, że jego działanie zaskakuje!
  • Dzięki dużej zawartości PRZECIWUTLENIACZY zielone liście neutralizują wolne rodniki, które opóźniają procesy starzenia się organizmu oraz chronią przed rakiem. ANTYOKSYDANTY wzmacniają układ odpornościowy, łagodzą skutki stresu i świetnie wzmacniają wzrok.
  • Są doskonałym źródłem WAPNIA, który wzmacnia kości i zęby, łagodzi alergie skórne i pokarmowe oraz wzmacnia paznokcie.
  • Zielone liście zawierają naprawdę wiele cennych składników odżywczych, dużo aminokwasów, minerałów i witamin. Nie sposób ich wszystkich wymienić. Zielone smoothie wzmacniają organizm, poprawiają zdrowie i pomagają zapobiegać wielu chorobom.

W JAKI SPOSÓB KOMPONOWAĆ ZIELONE SMOOTHIE?

  • Na początku wybieramy jakieś warzywo: szpinak, jarmuż, rukola, roszponka, natka pietruszki, liście buraka, pokrzywa lub jakiś inny rodzaj sałat lub kapust.
  • Następnie wrzucamy owoce jakie mamy w domu – kombinacji jest wiele. Ja często dodaję banany, ponieważ tworzą one gęstą i puszystą konsystencję, a dodatkowo naturalnie słodzą smoothie. W lecie wybór owoców mamy ogromny tak więc warto eksperymentować. Jeśli do koktajlu nie wrzucamy owoców cytrusowych warto dodać sok z cytryny, który złagodzi trawiasty posmak.
  • Dorzuć jeszcze łyżkę płatków owsianych, nasion chia czy siemienia lnianego. Nie zmieni to smaku koktajlu, a dodatkowo dostarczy nam wartościowych składników odżywczych. Nasiona chia i siemię lniane zawierają cenne kwasy omega-3. Płatki owsiane dobrze wpływają na przewód pokarmowy, opóźniają procesy starzenia się organizmu oraz świetnie wpływają na włosy i skórę. Ponadto posiadają substancje niwelujące uczucie zmęczenia i rozdrażnienia.
  • Jeśli chcesz możesz dosłodzić swój koktajl. Świetnie sprawdzi się miód, daktyle czy syrop klonowy. O zdrowych zamiennikach cukru pisałam tu -> Zdrowe i naturalne zamienniki cukru.
  • Na końcu dodaj płynny dodatek. Może to być sok, jogurt, mleko czy woda. Ja jednak nie kombinuje za bardzo i dodaję tylko i wyłącznie wodę.

Przykładowe proporcje, z których wychodzi 2 szklanki koktajlu

  • Dwie garści zielonych liści, dwa banany, pomarańcza lub 4 mandarynki, łyżka siemienia lnianego, szklanka wody

Koktajle są rozdrobnione, dlatego nasz organizm łatwiej potrafi je przyswoić, a dodatkowo można do nich upchnąć wiele składników, które mają określony wpływ na nasze zdrowie. Szybka w przygotowaniu przekąska, która doda zdrowia i zadba o naszą urodę 🙂

 

3 komentarze

Leave a Comment