Zdrowy styl życia

Cudowne działanie witaminy C na nasz organizm + w jaki sposób ją dawkować?

Od prawie 3 lat prowadzę bloga o zdrowiu i codziennie staram się poszerzać swoją wiedzę na temat zdrowego stylu życia. Nie ukrywam, że cały czas matka natura mnie zaskakuje. Zaskoczyła mnie pierwszy raz jakieś 4 lata temu, kiedy wyleczyłam się naturalnie z okropnej egzemy i alergii. Od tamtej pory wierzę w ogromną moc naturalnego leczenia. W dzisiejszym wpisie chciałabym opowiedzieć Wam o wspaniałym, cudownym i niesamowitym działaniu witaminy C na nasz organizm. Jeśli jeszcze nie korzystasz z jej właściwości to pora to zmienić. Zapewniam Cię, że warto!

Witamina C – moje doświadczenia

Jakiś czas temu mój znajomy zaczął opowiadać mi o tym, w jaki sposób pokonuje wszelkie przeziębienia. Jak tylko czuje, że coś go bierze to sięga po większą dawkę kwasu l-askorbinowego. Na drugi dzień wstaje jak nowo narodzony – bez żadnych rewelacji ze strony układu pokarmowego. W lutym dopadło mnie straszne przeziębienie. Byłam przemęczona, zestresowana i miałam sporo pracy w ostatnim czasie. Przeziębienie pokonałam, ale widocznie się nie doleczyłam, bo szybko powróciło. Pomyślałam sobie, że nie mam czasu i ochoty na ponowne chorowanie. Idąc za radą mojego znajomego zażyłam większą dawkę witaminy C. Już po kilku godzinach czułam się lepiej, a następnego dnia nie było śladu po przeziębieniu.

Dawkowanie witaminy C

Każdy z nas ma inne zapotrzebowanie na witaminę C. Przyjmując pierwszy raz większą dawkę witaminy C sama nie wiedziałam jak zareaguje na to mój organizm. Oczywiście wszystko było w porządku pomimo tego, że wiele osób straszyło mnie biegunką. Zobaczyłam, że spokojnie można przyjmować większe dawki witaminy C i nie bać się lekkiego rozwolnienia. Jeśli tak się zdarzy należy tego dnia przerwać dawkowanie i zapamiętać po jakiej ilości witaminy C wystąpił luźniejszy stolec. Chociaż naprawdę to się zdarza bardzo rzadko. W wielu ośrodkach naturoterapii ludzie chorujący na poważniejsze choroby zażywają ogromne ilości witaminy C bez żadnych rewelacji ze strony układu pokarmowego. Nasz organizm bez żadnych problemów radzi sobie z wydalaniem nadmiaru witaminy C:

  1. Pierwsza faza – występuje w momencie, kiedy poziom witaminy C jest niski – nerki wchłaniają wtedy witaminę C z moczu – witamina C wraca z powrotem do organizmu.
  2. Druga faza – kiedy koncentracja witaminy C jest wysoka – nerki przelewają jej nadmiar do moczu i usuwają z organizmu.

Dobrym sposobem na określenie zapotrzebowania naszego organizmu na witaminę C w danym momencie jest obserwacja układu pokarmowego i naszego samopoczucia. Zobaczyłam, że zaczynam czuć się lepiej, ból gardła mija i postanowiłam, że danego dnia nie będę już brała więcej dawek. Wezmę podtrzymującą następnego dnia. Co ciekawe, tolerancja witaminy C przez układ pokarmowy jest ponad 10 razy większa w momencie, kiedy na coś chorujemy. Zobaczcie, że nasz organizm sam daje nam znać ile potrzebuje witaminy C.

Jakie dawki są zalecane przy leczeniu różnych chorób?

Dr Robert Cathcart (1932-2007) – lekarz; jeden z największych autorytetów stosowania witaminy C, który na podstawie swoich wieloletnich doświadczeń opracował protokół doustnego przyjmowania witaminy C. Dr Cathcart po ukończeniu studiów medycznych pracował w Kalifornii jako chirurg ortopeda. Już wtedy osiągnął więcej niż niejeden lekarz, ponieważ stworzył między innymi ulepszoną wersję protezy stawu biodrowego. Doktor bardzo dużo pracował i przez to miał obniżoną odporność. Dodatkowo każdej wiosny męczyła go alergia i uporczywy katar sienny. Po przeczytaniu książki noblisty (Linusa Paulinga “Vitamin C and The Common Cold” – “Witamina C i przeziębienie”), w której autor zachęcał do spożywania i leczenia się witaminą C pomyślał, że nie ma nic do stracenia. Już po jednej łyżeczce witaminy C katar sienny minął. Po kilku godzinach katar powrócił i pan doktor ponownie zaaplikował sobie łyżeczkę witaminy C. Łącznie przez cały dzień spożył 16 g witaminy bez żadnych rewelacji ze strony układu pokarmowego. Przez kolejne miesiące eksperymentował na sobie i przyjmował różne dawki witaminy C. Mówił także o tym, żeby nauczyć się spożywać witaminę do ustąpienia symptomów, ale nie doprowadzić do biegunki, dlatego warto samemu obserwować swój organizm. Cathcart zalecał później brać w ten sam sposób witaminę C członkom swojej rodziny i znajomym, a następnie zaczął podawać ją również swoim pacjentom. Dr Cathcart wyraźnie wskazywał na to, iż nie zaobserwował żadnych skutków ubocznych i żadnych negatywnych efektów przy stosowaniu u swoich pacjentów dużych dawek witaminy C. Zresztą nie był on jedynym lekarzem, który dokonał takich samych obserwacji. Co ciekawe zaobserwował on jeszcze, że im ktoś jest bardziej chory i ma zatruty organizm tym więcej przyjmie witaminy C bez dolegliwości jelitowych. Po drugie żeby uzyskać jak najlepszy efekt terapeutyczny trzeba przyjmować witaminę w dawkach małych, a częstych.

Oczywiście swoje spostrzeżenia dr Cathcart kierował do ludzi posiadających całkowicie zdrowy przewód pokarmowy, czyli nie cierpiących na stany zapalne przełyku, żołądka, dwunastnicy, Zespół Jelita Drażliwego, chorobę wrzodową itp. Dla osób z wrażliwym układem pokarmowym polecam witaminę C buforowaną.

Dr Cathcart podał dokładnie jakie dawki stosował w zależności od jednostki chorobowej. Poniżej podrzucam Wam zdjęcie z książki:

Dlaczego zalecane jest podawanie witaminy C w kilku dawkach? Jak zachowuje się witamina C w organizmie?

Nasz organizm nie jest w stanie przyjąć większej ilości witaminy C za jednym razem. Jeśli przyjmiesz 1g witaminy to po godzinie zostanie jej tylko 0,5g w organizmie, a po kolejnej godzinie już tylko 0,25g. Dlatego jeśli chcesz wyleczyć przeziębienie lub po prostu zapobiegawczo brać witaminę C to warto spożywać ją w pewnych odstępach czasu, w tzw. dawkach.

Dlaczego większe dawki kwasu l-askorbinowego skutecznie radzą sobie z chorobami?

Prawidłowe działanie naszego układu immunologicznego opiera się na limfocytach T. Niedobór witaminy C powoduje spadek tych limfocytów, a one tworzą pierwszą linię obrony w walce z bakteriami i wirusami atakującymi nasz organizm.

Witamina C oprócz wzmacniania odporności posiada wiele właściwości zdrowotnych. Jej niedobór w organizmie może mieć negatywne konsekwencje dla naszego zdrowia.

Jakie są skutki niedoboru witaminy C w organizmie? Apatia, ciągłe zmęczenie, brak apetytu, krwawienie dziąseł, zwiększona łamliwość kości i gorsze gojenie się ran, bolesność stawów i mięśni, obniżenie wydolności fizycznej, depresja, osteoporoza, nadczynność gruczołu tarczowego, schorzenia żołądka oraz trudności w leczeniu zakażeń.

Jaką rolę pełni witamina C w naszym organizmie? Pomaga w utrzymaniu prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego (witamina C naprawdę niesamowicie wzmacnia naszą odporność i chroni nasz organizm przed wszelkimi bakteriami i wirusami), zmniejsza uczucie zmęczenia i znużenia, pomaga w prawidłowej produkcji kolagenu, dzięki czemu wzmacnia naczynia krwionośne, dziąsła, zęby, kości i skórę. Witamina C świetnie wspomaga przemianę materii i gojenie się ran. Ma działanie bakteriobójcze oraz uczestniczy w wytwarzaniu czerwonych krwinek. Jest bardzo skutecznym utleniaczem i zapobiega starzeniu się organizmu. Hamuje przed powstawaniem sińców i tworzeniem się krwotoków, reguluje cholesterol i obniża ciśnienie krwi. Witamina C również doskonale chroni przed nowotworami i uczestniczy w produkcji hormonów zwalczających stres.

! Witamina C wzmacnia działanie przeciwwirusowe, przeciwgrzybicze i przeciwbakteryjne białych krwinek. Chroni DNA, białka i tłuszcze przed oksydacją. Posiada zdolność regeneracji zatrutej  i ciężko chorej wątroby, neutralizacji toksyn z leków chemicznych, jedzenia oraz usuwa metale ciężkie z organizmu. 

Jak wybrać dobrą witaminę C?

Jak wiecie prowadzę sklep internetowy z naturalnymi kosmetykami. W moim sklepie znajdują się tylko i wyłącznie polskie marki. Staram się codziennie wspierać polskich przedsiębiorców i kupować u nich produkty. Wiem, że duże sieciówki i sklepy mają ceny konkurencyjne, ale warto czasem wesprzeć jakąś polską firmę. To samo tyczy się suplementów diety. Sięgam po polskie produkty, bo są naprawdę dobrej jakości i tym razem wybrałam mAG witamina C. Co mnie przekonało do wyboru takiej witaminy C? Po pierwsze skład – witamina C bez stearynianu magnezu i innych substancji pomocniczych. Po drugie to suplement diety produkowany w Polsce, a po trzecie witamina C jest w formie buforowanej. Co to oznacza? Dzięki buforowaniu askorbinianem sodu witamina C (kwas l-askorbinowy) nie podrażnia żołądka.

Witamina C to kupienia -> TUTAJ.

Dla mnie witamina C to jest kolejny cud natury. Mając tak potężną broń w ręku nie ma co się bać przeziębienia czy grypy. A efekt uboczny w postaci luźnego stolca naprawdę nie jest groźny dla naszego organizmu w porównaniu do efektów ubocznych przyjmowanych leków i antybiotyków.

Partnerem wpisu jest mAG terapia.

Cudowne działanie witaminy C na nasz organizm + w jaki sposób ją dawkować?
4.9 (98.18%) 11 votes

1 komentarz

  • Reply
    KamilR
    15 marca 2019 at 13:10

    Witamina c to bardzo ważna sprawa. Należy pilnować jej suplementację ale też z dobrych źródeł i pewności ile przyjmujemy. Jednak warto dbać o swoje zdrowie.

  • Napisz komentarz