Zdrowy styl życia

Co jeść żeby mieć więcej energii? Pokarmy, które zwiększą Twoją produktywność

Nie od dziś wiadomo, że to co jemy ma ogromny wpływ nie tylko na nasze zdrowie fizyczne, ale i na nasze samopoczucie. Istnieje kilka produktów, które szczególnie poprawiają pamięć, koncentrację i nastrój, a także dodają energii. Są łatwo dostępne, tanie i niektóre nawet bardzo smaczne! A więc co jeść żeby mieć więcej energii?

Produkty, które dodają energii i zwiększają produktywność

ORZECHY – zawierają wiele cennych składników i minerałów, które pomagają w walce z bezsennością oraz poprawiają koncentrację i pamięć. Jest to doskonała przekąska, która odżywi Twój mózg w ciągu dnia i pomoże Ci szybciej myśleć. Duża zawartość kwasów omega-3 działa jak naturalny antydepresant i poprawia samopoczucie.

BURAKI – sok z buraka dodaje energii i siły, zmniejsza uczucie zmęczenia oraz poprawia wydolność organizmu. Buraki są szczególnie polecane osobom, które potrzebują zastrzyku energii. Prawdziwy domowy sok z buraka stawia na nogi każdego słabeusza 🙂

MARCHEW – do soku z buraka można dodać marchew albo po prostu chrupać sobie jako przekąskę. Marchew wzmacnia odporność i korzystnie wpływa na funkcjonowanie układu nerwowego. Warto jeść marchewkę, ponieważ oczyszcza, wzmacnia i regeneruje nasz organizm.

MIÓD – prawdziwy miód od pszczelarza to skarb, z którego nie tylko warto, ale i trzeba korzystać. Miód nie tylko zwiększa poziom energii, ale i zwalcza zmęczenie. Miód wzmacnia, poprawia wydolność organizmu i dodaje energii.

GORZKA CZEKOLADA – gorzka czekolada z dużą zawartością kakao wpływa zbawiennie na mózg. Zawarte w niej antyoksydanty poprawiają pamięć, pomagają się skupić oraz pozytywnie wpływają na czas reakcji. Jedzenie gorzkiej czekolady opóźnia procesy starzenia się organizmu, a także obniża ryzyko udaru mózgu. Ciekawe wyniki badania przedstawili naukowcy z USA. Otóż badania wykazały, że zjedzenie jednej kostki czekolady przed egzaminem poprawiło wyniki aż do 20%. W trakcie stresu bardzo szybko spada poziom cukru we krwi. Zjedzenie kostki czekolady sprawiło, że poziom cukru podniósł się i dostarczył mózgowi energię.

ZIELONA HERBATA – picie zielonej herbaty w ciągu dnia pomoże Ci funkcjonować na pełnych obrotach. Zielona herbata działa na mózg efektywnie i zmniejsza uczucie niepokoju, poprawia pamięć i koncentrację, a także pomaga zwalczyć zmęczenie.

PORANNA WODA Z CYTRYNĄ – nasz mózg składa się w 82% z wody i to od niej zależy szybkość i jakość Twojego myślenia. Jeśli organizm jest odwodniony pojawiają się migreny lub silne bóle głowy. Regularne picie wody poprawia koncentrację i pomaga w sprawniejszym myśleniu. Woda z cytryną to idealny napój na „dzień dobry”. Dodaje energii, pomaga oczyścić organizm z toksyn, a także poprawia trawienie i metabolizm. Poranna woda z cytryną z powodzeniem może zastąpić kawę. Osoby pijące codziennie rano wodę z cytryną zamiast kawy mają dużo energii, ale i mniejszą ochotę na kawę. Potas zawarty w cytrynie świetnie wpływa na pracę mózgu i funkcjonowanie układu nerwowego. Niski poziom potasu w organizmie może być przyczyną złego samopoczucia, depresji i niepokoju.

CYNAMON – już odrobina cynamonu spożywana każdego dnia działa jak regulator nastroju. Ponadto cynamon wspiera prawidłowe funkcjonowanie mózgu, poprawia jasność umysłu i zdolności intelektualne.

DAKTYLE – słodka i naturalna dawka energii. Świeże daktyle od lat są obowiązkowym elementem w diecie u sportowców. Daktyle to bogactwo wielu witamin i minerałów, a także naturalnych cukrów. Jedzenie daktyli dodaje energii przemęczonemu organizmowi. Dodatkowo daktyle poprawiają koncentrację i wpływają na prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego.

WITAMINA D – nie jest to pokarm, ale nie sposób nie wspomnieć tutaj o witaminie D. Bardzo dużo ludzi ma niedobór tej witaminy. Szczególnym objawem niedoboru witaminy D jest przygnębienie, depresja, smutek, brak energii, chroniczne zmęczenie, senność, osłabienie, a także kiepski nastrój. Witamina D odgrywa naprawdę ważną rolę w naszym organizmie i bardzo ciężko się wchłania z pożywienia. Jesienią i zimą też nie mamy co liczyć na promienie słoneczne, dlatego dobrym rozwiązaniem jest po po prostu suplementacja. Więcej na ten temat pisałam w poście -> Najważniejsze objawy witaminy D + w jaki sposób ją suplementować?

Nie ma komentarzy

Napisz komentarz