Zdrowy styl życia

Białko roślinne – 10 najlepszych roślinnych źródeł białka

Białko pełni bardzo ważną rolę w naszym organizmie i jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Co ciekawe, białko można znaleźć nie tylko w mięsie czy nabiale. Istnieje kilka innych produktów, które zawierają wysoką zawartość białka, a dodatkowo są niesamowicie zdrowe i posiadają mnóstwo właściwości odżywczych. Po białko roślinne zaczęłam ostatnio sięgać coraz częściej, ponieważ nie przepadam za mięsem i rzadko go jem. W dzisiejszym wpisie mam dla Was 10 najlepszych roślinnych źródeł białka.


Białko roślinne –

w jakich produktach jest go najwięcej?

SOCZEWICA – w soczewicy znajduje się około 25g białka na 100g produktu. Soczewica jest źródłem bardzo dobrze przyswajalnego białka. Regularne spożywanie soczewicy uzupełni braki witamin i minerałów w organizmie. Soczewica jest doskonałym źródłem m.in. fosforu, magnezu, żelaza, wapnia, cynku, jodu czy beta-karotenu.

CIECIERZYCA – około 20g białka na 100g produktu. Ciecierzyca to prawdziwa skarbnica wartości odżywczych. Ogromna zawartość składników odżywczych sprawia, że jest to pokarm niezwykle cenny dla organizmu.

ORZECHY I NASIONA – są doskonałym źródłem białka. Orzechy szczególnie wspierają funkcjonowanie układu nerwowego i doskonale wpływają na koncentrację i pamięć, a len zawiera mnóstwo kwasów omega-3.

Zawartość białka na 100g produktu:

  • siemię lniane – 18g
  • nasiona dyni – 30g
  • nasiona słonecznika – 24g
  • migdały – 20g
  • orzechy nerkowca – 18g
  • orzechy włoskie – 15g
  • orzechy laskowe – 15g

GROCH – w 100g znajduje się 23g białka. Groch zawiera również bardzo dużo witamin i minerałów, a także jest pomocny w profilaktyce niektórych nowotworów. Dodatkowo posiada niski indeks glikemiczny i co ciekawe ma działanie zasadotwórcze oraz neutralizuje zakwaszające działanie pokarmów.

FASOLA – ok 22g białka w 100g produktu. Fasola ma wiele odmian, ale każda z nich posiada sporo właściwości zdrowotnych. Fasola oczyszcza organizm z toksyn oraz walczy z nadmiarem wolnych rodników w organizmie.

NASIONA CHIA – 21g białka w 100g produktu. Podobnie jak siemię lniane zawierają sporo kwasów omega-3. Nasiona chia mają mało kalorii, ale dostarczają sporą ilość składników odżywczych.

KAKAO – 20g białka w 100g. Kakao wspomaga koncentrację, poprawia samopoczucie, redukuje stres i napięcie,  a także zwiększa wydajność umysłu i rozluźnia mięśnie.

SPIRULINA – ok. 60 g białka w 100g produktu. Spirulina dodaje energii, obniża ciśnienie krwi, oczyszcza organizm z toksyn i usuwa metale ciężkie. Warto ją dodawać do zielonych koktajli.


Wyżej wymienione produkty oprócz tego, że mają wysoką zawartość białka to posiadają dodatkowo naprawdę dużą ilość składników odżywczych, dlatego warto wprowadzić je do codziennej diety.

1 komentarz

  • Reply
    Magda
    13 grudnia 2017 at 18:59

    A ja właśnie sobie wypiłam kakałko i już czuję jego zbawienny wpływ 🙂 Szkoda, że nie lubię grochu – tak dużo białka. Myślisz, że w zielonym groszku jest podobna ilość?

  • Napisz komentarz